Ryk silnika przebija spokojny poranek. W dół krętej drogi, która została zamknięta dla ruchu drogowego, nowym Leonem CUPRA R mknie kierowca wyścigowy Jordi Gené.
Najmocniejszy seryjnie produkowany model SEAT-a rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Jakie to uczucie po raz pierwszy wsiąść za jego kierownicę i w pełni odkryć jego sportowy charakter?
Zobacz także:
– Zwinność, dynamika i bezpieczeństwo – tak swoje pierwsze odczucia opisuje Gené, kierowca SEAT-a i ambasador marki.
Zanim uruchomi samochód, aby jeszcze bardziej zwiększyć wrażenia z jazdy, włącza sportowe ustawienie systemu CUPRA w SEAT Drive Profile. Dlaczego?
– Zapewnia on szybszą reakcję silnika, który osiąga od 800 do 1000 obrotów na minutę i nadaje większej sztywności układowi kierowniczemu – wyjaśnia Gené.
SEAT Leon CUPRA R z silnikiem o mocy 310 KM w wersji manualnej, jest najmocniejszym modelem seryjnie produkowanym przez markę – podbija osiągi swojego poprzednika CUPRY 300 KM i stanowi kolejny krok na drodze rozwoju tego modelu z napędem na przednią oś. Od premiery w 2000 roku, hiszpański producent nie tylko zwiększa moc swoich flagowych modeli, ale także projektuje je z wykorzystaniem zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i Connectivity.
Dynamiczna i bezpieczna jazda
Jordi Gené spośród licznych zalet modelu podkreśla możliwość utrzymania pełnej prędkości na zakręcie oraz doskonałą kontrolę trakcji – to wszystko dzięki hydraulicznej blokadzie mechanizmu różnicowego przedniej osi. System optymalnie rozkłada moc na przednie koła i polepsza prowadzenie auta podczas szybkiej jazdy w zakrętach.
SEAT Leon CUPRA R wyróżnia się także aerodynamicznym pakietem z elementami z włókna węglowego na nadwoziu i nowymi spojlerami. Siła docisku auta została zwiększona o 12,5 proc., co jak podkreśla Gené poprawia efektywność, dynamikę oraz poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.
– To wyjątkowy samochód, zarówno pod względem osiągów, jak i designu – dodaje Gené.
Z możliwości Leona CUPRA R na co dzień będzie mogła korzystać jednak zaledwie garstka szczęśliwców – dokładnie 799 osób. Model wyróżni się 19-calowymi kołami, licznymi miedzianymi wstawkami, obejmującymi m.in. lusterka wsteczne czy kierownicą obszytą Alcantarą. CUPRA R pojawi się w trzech kolorach: Midnight Black, Pyrenees Grey i w limitowanym Matte Grey. Podkreśleniem ekskluzywnej edycji tego wyjątkowego SEAT-a będzie grawerowany laserowo numer modelu.