Włoska Polizia di Stato oraz Carabinieri podpisała właśnie kontrakt z marką SEAT na dostarczenie do swojej floty modeli Leon 2.0 TDI ze specjalnym wyposażeniem.
Co liczy się w pracy włoskiej policji? Szybkość podejmowania decyzji, czujność, szacunek i styl – a wszystko to w świetnie skrojonych mundurach i dobranych pojazdach.
Zobacz także:
Właśnie dlatego szeregi włoskiej Polizia di Stato oraz Carabinieri na przestrzeni najbliższych 3 lat zasili 4 000 modeli SEAT-a. Pierwsze 206 pojazdów zostało przekazanych w Veronie – 106 z nich trafiło do Carabinieri, a pozostałe 100 do Polizia di Stato. Do tej pory SEAT przyjął 925 zamówień od policji na swoje samochody, w tym 475 na „Pantery” (dla Polizia di Stato) i 450 na „Gazele” (dla Carabinieri).
Głównymi bohaterami włoskiej policji będą 5-drzwiowe modele SEAT Leon z silnikiem 2.0 TDI/150 KM. Ich moc i moment obrotowy wystarczą do dynamicznej jazdy oraz poradzą sobie z nieco większą masą – Leony będą opancerzone przed ostrzałem z broni ręcznej. Kolejnym wyposażeniem będą specjalnie dostosowane opony, światła ostrzegawcze, przegroda oddzielającą tylne siedzenia, radio i sprzęt łącznościowy oraz dodatkowe miejsca na policyjny sprzęt.
„Gazele” i „Pantery” przeszły specjalne testy wytrzymałościowe: pancerne drzwi były otwierane i zamykane ok. 100 tys. razy, a dwa pojazdy przebyły w ciągłym ruchu ok. 30 000 km – tylko z przerwami na tankowanie.
Po raz pierwszy Polizia di Stato i Carabinieri zdecydowały się postawić na jedną markę samochodów. Głównymi czynnikami ich wyboru było niskie zużycie paliwa i emisja CO2, a także wysoka jakość i dynamika. Policyjne Leony będą produkowane w Martorell koło Barcelony.
– Jesteśmy zaszczyceni zaufaniem włoskich sił i bardzo dumni z tego, że do bezpieczeństwa publicznego oraz wyników pracy policji przyczyni się nasz SEAT Leon – niezawodny, bezpieczny i wykończony na najwyższym poziomie samochód. Ta umowa jest świetnym przykładem wielkiego sukcesu i dużego wzrostu SEAT-a w sektorze flot – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.
Łączna sprzedaż hiszpańskiej marki w ujęciu flotowym w 2014 roku wzrosła o 33 proc. do poziomu 68 900 dostarczonych aut – to z kolei miało wpływ na znaczący, 10 proc. wzrost ogólnej sprzedaży SEAT-a.