Rozpoczyna się produkcja Tarraco e-Hybrid – pierwszego w historii SEAT-a samochodu typu SUV z napędem hybrydowym. W salonach ma się pojawić w pierwszym kwartale 2021 roku.
Nowe auto zapewnia m.in. łączną moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km (wg testów WLTP).
Zobacz także:
To trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-Hybrid i Mii electric.
Tarraco e-Hybrid jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Wraz z sześciobiegową skrzynią DSG samochód osiąga maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory mają pojemność 13 kWh. W trybie mieszanym pojazd może pokonać do 730 km.
Samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Nowy model z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Akumulatory naładowane już w 3 godziny
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37- 46.4 g/km, a spalanie 1.6- 2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.
SEAT Tarraco e-HYBRID został zaprojektowany jako samochód w pełni połączony z otoczeniem. Dzięki aplikacji SEAT Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.
Tarraco e-Hybrid zostało zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu.
Nowe auto w liczbach
– silnik spalinowy: 1.4 TSI 150 KM (110 kW);
– cylindry/ zawory: 4 / 16V;
– pojemność: 1 395 cm3;
– moc silnika elektrycznego: 115 KM (85 kW);
– pojemność akumulatorów: 13 kWh;
– moc maksymalna: 245 KM (180 kW);
– maksymalny moment obr.: 400 Nm;
– prędkość maksymalna: 205 km/h;
– zasięg napędu elektrycznego: 44-49 km (WLTP) / 55-58 km (NEDC);
– zużycie paliwa: 1.6-2.0 l/ 100km (WLTP);
– emisja CO2: 37- 46.4 g/km (WLTP).