SEAT: TARRACO CZYLI ŚWIATOWA PREMIERA DUŻEGO SUV-A

seat-tarraco1

Nowy Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów SEAT-a jako większy brat modeli Ateca i Arona. Najnowszy model w gamie marki został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona).

Jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu. To trzeci SUV wprowadzony w ramach ofensywy produktowej producenta.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Nowa stylistyka pokazuje, jak będą wyglądały przyszłe modele marki. Z kolei najnowocześniejsza technologia, dynamiczna, łatwa obsługa, praktyczność i funkcjonalność współgrają z eleganckim designem w nowej odsłonie. Tarraco łączy wiele zalet wynikających ze swojej powiększonej sylwetki, aby z powodzeniem wpisywać się w miejski styl życia jego kierowcy.

SUV posiada kluczowe cechy wszystkich samochodów z gamy SEAT-a: dynamiczny design i codzienną funkcjonalność, sportowego ducha i komfort, dostępność i jakość, technologię i emocje. Nowe auto przeznaczone jest dla kierowców, którzy potrzebują użyteczności pięcio- lub siedmioosobowego pojazdu, praktyczności wynikającej z wyższej pozycji za kierownicą, ale także wyjątkowych walorów estetycznych. Występują dwie wersje wyposażenia: Style i Xcellence.

Flagowy model w gamie

Wraz z rozwojem rynku SUV-ów Tarraco odegra kluczową rolę w ofercie marki. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2019 roku, wzmacniając ofertę marki w czasie jej wzrostowej tendencji. Od stycznia do sierpnia 2018 SEAT dostarczył 383 900 pojazdów na całym świecie, co stanowi wzrost o 21,9 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku.

seat-tarraco2

– W ostatnim czasie SEAT przeżywa swoją największą ofensywę produktową. Wprowadzenie Tarraco, naszego pierwszego dużego SUV-a, to efekt inwestycji 3,3 miliarda euro w latach 2015- 19 w rozwijanie gamy produktowej. Z tym modelem skompletowaliśmy naszą rodzinę SUV-ów, dopasowaną do różnych potrzeb klientów – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

Tarraco został zaprojektowany dla kierowców szukających emocji i funkcjonalności. Kluczem do połączenia praktyczności i dynamiki jest konstrukcja modelu oparta na platformie MQB-A, najnowszej technologii Volkswagen Group, zapewniającej szerszy rozstaw osi.

Adaptacyjne zawieszenie (DCC) zapewnia równowagę między sportowymi emocjami za kierownicą a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.

seat-tarraco3

Płynna jazda nierozerwalnie związana jest z wydajnością i niezawodnością układu napędowego. Wszystkie silniki maksymalnie wykorzystują bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i system Start & Stop, oferując moc wyjściową od 150 KM do 190 KM.

Dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem na cztery koła 4Drive.

W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/ 7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.

seat-tarraco4

Nowy SEAT Tarraco posiada liczne systemy wspomagania. Poza Lane Assist i Front Assist samochód wyposażony jest opcjonalnie w system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. Dodatkowe bezpieczeństwo kierowcy zapewniają systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection.

Zaprojektowany na całe życie

Samochód o wymiarach: długości 4735 mm i wysokości 1658 mm zapewnia zarówno przestrzeń w kabinie, jak i imponujący wygląd zewnętrzny, który realizuje nową linię stylistyczną\. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu. Jako standard w obu wersjach wyposażenia – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu – oferowane jest oświetlenie Full LED.

W tylnej części pojazdu położono szczególny nacisk na oświetlenie dolnej strefy ładowania bagażu. LED-owe oświetlenie jest wykorzystywane również w tylnych kierunkowskazach. Tarraco dostępny będzie w ośmiu kolorach: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.

seat-tarraco5

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej, aby podkreślić szerokość. Nowe auto korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu, usprawniającego dostarczanie kierowcy ważnych informacji, a także dużego, dotykowego ekranu HMI o szerokości 8 cali, służącego do obsługi łączności.

W zakresie systemów infotainment to pierwszy pojazd marki wyposażony w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

Przedsprzedaż SEAT-a Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018 roku.