SEAT: PRAWDZIWIE SPORTOWA NOWA IBIZA CUPRA

Nowa Ibiza Cupra to ciekawy design, wydajność i nowoczesna technologia. Dzięki kompaktowej formie połączonej z funkcjonalnością, model jest dynamicznym autem do codziennego użytku.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Cupra to przecież skrót zwrotu Cup of Racing!

Mimo sportowych osiągów średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 5,9 litra na 100 km. Wprowadzenie modelu na rynek europejski planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 roku.

Samochód jest wyposażony w silnik o mocy maksymalnej 132 kW / 180 KM, połączony z 7-biegową, 2-sprzęgłową skrzynia DSG, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i wydajny układ hamulcowy. Wyposażenie jest bogate – jednym z przykładów jest opcjonalny Seat Portable System, łączący funkcje nawigacyjne z rozrywkowymi.

– Ibiza Cupra to jedna z ikon Seata. Jej wspaniałe wzornictwo i dynamika pozwala czerpać przyjemność z każdego kilometra jazdy. Dzięki innowacyjnym technologiom, zmodernizowane wnętrze i coraz lepsza jakość pokazuje jak szybko i konsekwentnie rozwija się marka – mówi James Muir, Prezes SEAT SA.

Pierwsza generacja Ibizy Cupra pojawiła się na drogach w 1997 roku.

Sportowa wydajność

Podwójnie doładowana jednostka 1.4 TSI z turbosprężarką i kompresorem o bezpośrednim wtrysku paliwa produkuje 132 kW / 180 KM mocy maksymalnej oraz wysoki, maksymalny moment obrotowy o wartości aż 250 Nm. Doznania wzmacniania ścieżka dźwiękowa, płynącą ze sportowego układu wydechowego. Biegi siedmiostopniowej skrzyni DSG można zmieniać za pomocą lewarka skrzyni biegów oraz łopatek zamontowanych przy kierownicy.

Nową Ibizę osadzono na 17-calowych felgach aluminiowych, a jej zawieszenie obniżono i dostosowano do maksymalnej zwrotności oraz precyzji prowadzenia. Dodatkowo jako alternatywa dla standardowych hamulców zapewniających już w swojej podstawowej formie wysoką efektywność jest oferowany u kład hamulcowy AP Racing.

Standardowa, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS zmniejsza tendencję do podsterowności i poprawia zachowanie auta przy szybkich zakrętach. System stabilizacji toru jazdy ESP i system ułatwiający ruszanie pod wzniesienie Hill Start jest częścią pakietu bezpieczeństwa standardowo montowanego w nowej Cuprze. SEAT Ibiza został wyróżniony pięcioma gwiazdkami w teście Euro NCAP.

– Potężne przyspieszenie, doskonałe właściwości jezdne, dobra trakcja i czułe hamulce zapewniają ten rodzaj przyjemności z jazdy, który charakteryzuje tylko Cupry. Nowa Cupra jest doskonałym przykładem na to, jak Seat wykorzystuje najnowsze technologie Grupy Volkswagena, aby stworzyć niepowtarzalny i wartościowy projekt – mówi Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju marki.

Ekspresyjny design

Nowa twarz z szeroko rozpostartymi wlotami powietrza podkreśla stałość i moc auta. Elegancki design przednich reflektorów pokazuje dbałość o szczegóły wykonania. Bi-ksenonowe, skrętne reflektory z systemem AFS doświetlającym zakręty wraz ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED zapewniają oświetlenie oraz podkreślają charakter modelu. Dodatkowo o doświetlenie zakrętów przy prędkościach 0-40 km/h dbają światła zamontowane w przednim zderzaku i zintegrowane z lampami przeciwmgielnymi.

Linia boczna trzydrzwiowego sport-coupe to stylistyka o wyraźnych krawędziach i muskularnych kształtach, postawionych na 17-calowych kołach, podkreślających dynamikę auta. Lusterka polakierowano błyszczącym, czarnym lakierem zapewniającym wysoki kontrast. Potężna, trapezowa końcówka układu wydechowego obudowana matowo czarnym dyfuzorem jeszcze raz podkreśla szczególny charakter nowej Ibizy Cupra.