Luca de Meo, Prezes SEAT-a, i Luis Miguel Gilpérez, Prezes Telefónica España, podpisali porozumienie, którego celem jest promowanie wspólnych działań w zakresie Connectivity i rozwoju innowacyjnych rozwiązań mobilnych w branży motoryzacyjnej.
Umowa między firmami odzwierciedla współpracę obejmującą trzy główne obszary.
Zobacz także:
Są to: wspólne wykorzystanie informacji konsumenckich w celu opracowania zoptymalizowanych podejść do rozwiązań dotyczących mobilności, zastosowanie łączności 5G w samochodach i rozwój projektów transformacji cyfrowej jako integralnej części procesu produkcji aut.
– Dzięki tej umowie SEAT ma szansę zostać punktem odniesienia w zakresie rozwoju cyfrowego swojego sektora. Połączenie sił z firmą Telefónica jako strategicznym partnerem pozwala nam zrobić duży krok naprzód w zaangażowaniu w oferowanie rozwiązań mobilnych, które ułatwiają życie kierowcom naszych pojazdów. Razem wykorzystamy technologię do opracowywania projektów usprawniających nasze procesy produkcyjne i relacje z dostawcami – mówi Luca de Meo.
– Nowe technologie mobilne zapoczątkują rewolucję w branży motoryzacyjnej, a w Telefónice chcemy być wiodącym partnerem dla SEAT-a w tym zakresie. Wpływ big data i blockchains na rozwój sektora czy rola łączności 5G to tylko przykłady innowacji, nad którymi będziemy wspólnie pracować – uzupełnia Luis Miguel Gilpérez, Prezes Telefóniki España.
Jednym z najważniejszych punktów porozumienia jest wdrożenie nowych technologii dla sieci 5G w autonomicznym samochodzie wyposażonym w technologie z zakresu Connectivity. Zaimplementowanie sieci piątej generacji Telefóniki zapewni skok w zakresie pojemności baterii, redukcji opóźnień i szybkości telekomunikacji, co umożliwi cyfrowy rozwój pojazdów.
Współpraca obejmuje również rozwój i wdrożenie nowych inicjatyw w procesie produkcji pojazdów. W tym zakresie Telefónica i SEAT współpracują nad sprawdzeniem koncepcji opartej na technologii blockchain, aby usprawnić śledzenie części samochodowych w łańcuchu dostaw w fabryce w Martorell.
Umowa przewiduje również wykorzystanie narzędzi i wspólnych mechanizmów ułatwiających gromadzenie danych, zarządzanie nimi i ich analizę, przy jednoczesnym poszanowaniu zasad prywatności i poufności użytkowników. Ponadto obie firmy będą współpracować w celu zbadania korzyści płynących z big data i wspólnego korzystania z danych w projektowaniu nowych propozycji z zakresu mobilności, a także pracować nad rozwiązaniami dla miast, które wdrażają inteligentnie zarządzanie ruchem i parkowaniem.