Nowa Arona, najmłodsza w rodzinie SEAT-a, posiada atrakcyjny wygląd i zapewnia nowoczesne technologie. To drugi model marki produkowany w oparciu o modułową koncepcję MQB A0 w fabryce w Martorell i pierwszy w segmencie kompaktowych crossoverów.
Jego atuty potwierdza najnowsze badanie Grupy Autovista. Decyzja o wyborze nowego auta poprzedzona jest szczegółową analizą – niezależnie od tego, czy na zakup decyduje się klient indywidualny czy flotowy.
Zobacz także:
Poza ceną modelu pod uwagę bierze się m.in. koszty utrzymania czy wartość w momencie odsprzedaży. W przypadku nowej Arony w wersji Full LED z silnikiem TSI wartość rezydualna wynosi aż 57,1 proc. (przy założeniu 3 lat użytkowania auta oraz przejeżdżania 20 000 km rocznie).
W najnowszym badaniu poświęconym crossoverom Grupa Autovista – dostawca informacji o cenach i specyfikacji dla europejskich decydentów branży motoryzacyjnej – podkreśla fakt, że nowa Arona to samochód z najniższą amortyzacją w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Portugalii i Belgii wśród konkurentów.
Informacje zgromadzone przez Grupę Autovista są całkowicie niezależne, wiarygodne i krytyczne. Dzięki nim przedsiębiorstwa i osoby prywatne mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące zakupu nowego auta lub floty.
– Nowy SEAT Arona doskonale dopasowuje się do oczekiwań klientów floty dzięki swojej przestronności i wyposażeniu, połączonym z atrakcyjną wartością rezydualną. Nie ma wątpliwości, że nasz nowy SUV będzie wspierał SEAT-a w zdobywaniu nowych Klientów flotowych – mówił Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu marki.
W ciągu ostatnich pięciu lat SEAT opracował strategię, która doprowadziła do 90-procentowego wzrostu sprzedaży we flocie. Nie ulega wątpliwości, że z nową Aroną SEAT będzie wzmacniał swoją pozycję w sektorze zarządzania flotą – dzięki wymiarom nowego modelu, dynamicznym osiągom, jakości, wyposażeniu, zaawansowanej technologii i całkowitym kosztom użytkowania.
Zdaniem Grupy Autovista powody tego sukcesu leżą w różnych obszarach. Arona wyróżnia się dynamiką jazdy, funkcjonalnością, przyspieszeniem, zachowaniem na drodze, jakością jazdy oraz niskimi poziomami hałasu i wibracji. Ma również przestronny bagażnik (400 litrów), duże wnętrze, a do tego atrakcyjny stosunek kosztów do wydajności. Dodatkowo producent zadbał o ciekawy design.
Dzięki nowej koncepcji MQB A0 model ma kompaktowe wymiary, wysokość i szerokość, zapewnia też możliwość personalizacji i zaawansowaną technologią w zakresie bezpieczeństwa i łączności.
Sprzedaż SEAT-a konsekwentnie rośnie. W okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku producent dostarczył 315 000 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 13,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2016 roku. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich szesnastu lat. Ponadto SEAT osiągnął w pierwszej połowie roku zysk operacyjny w wysokości 130 milionów euro, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r.
Polska jest jednym z dziesięciu rynków, gdzie SEAT sprzedaje się najlepiej.