SEAT prezentuje najmocniejszą wersję Leona. Nowy model Cupra to imponujące osiągi, najnowsze technologie i systemy oraz prawdziwie sportowy charakter.
Od kiedy w 1996 roku marka zaprezentowała po raz pierwszy sportową wersję modelu Ibiza, nazwa Cupra stała się znakiem rozpoznawczym SEAT-a.
Zobacz także:
PREMIERY
– SEAT, dzięki modelowi Leon Cupra, wykonał kolejny krok naprzód. Jest to samochód, który łączy wyjątkowy design i dynamikę z wygodą podróżowania nawet podczas długich tras. Każda z wersji Leona oferuje przyjemność z jazdy i doskonały wygląd, ale Cupra przedstawia to w zupełnie nowym świetle. Jesteśmy dumni z tego symbolu marki i cieszymy się z jej sukcesów – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.
Powód, dla którego nowy Leon jest tak imponujący, znajduje się pod maską. Najwyższe osiągi samochodu gwarantuje nowy silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. W zależności od wersji jego moc wynosi 265 KM lub aż 280 KM. Dopełnieniem sportowego charakteru auta jest adaptacyjne zawieszenie DCC, przednia blokada dyferencjału, progresywne wspomaganie układu kierowniczego Cupra Drive Profile i przednie światła wykonane w technologii LED.
Nowa Cupra będzie dostępna zarówno w wersji 3-drzwiowej, jak i 5-drzwiowej.
– Już wcześniejsze modele Cupra cieszyły się znakomitą opinią. Teraz marka SEAT otwiera kolejny rozdział. Nowy Leon CUPRA jest znacznie szybszy i bardziej komfortowy od swojego poprzednika. Z dwoma wariantami mocy i szeregiem opcji, auto dostarcza wiele możliwości personalizacji ustawień. Średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km to z kolei posunięcie ku wydajności – podkreśla Matthias Rabe, wiceprezes marki SEAT ds. badań i rozwoju.
Najmocniejsza wersja Cupra 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sek. z przekładnią DSG lub w 5,8 sek. ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5300 obr./min. Gwarantuje to optymalną moc w każdej sytuacji. Leon Cupra z 265-konnym silnikiem posiada taki sam moment obrotowy i rozpędza się do setki w 5,8 sek. z przekładnią DSG lub w 5,9 sek. ze skrzynią manualną.
Design zawsze był mocną stroną SEAT-a. Przód nowego Leona Cupra – z dużymi wlotami powietrza i reflektorami LED – podkreśla sportowy charakter auta, podobnie jak tylny dyfuzor i dwie owalne końcówki wydechu. Całość zwieńczają aluminiowe felgi, czerwone zaciski hamulcowe oraz przyciemniane szyby.
Wnętrze auta również spełnia oczekiwania. Sportowa kierownica dobrze leży w dłoniach i skrywa łopatki opcjonalnej przekładni DSG. Wyprofilowane fotele mogą być wykończone ciemnoszarą Alcantarą z białym szwem lub czarną, skórzaną tapicerką. Na życzenie dostępne są także fotele kubełkowe. Pedały i progi zostały wykończone aluminium.
Najmocniejszy model Cupra 280 wyróżnia się dodatkowo 19-calowymi felgami z wykończeniem w kolorze tytanowym, pakietem aerodynamicznym, spoilerem dachowym, napisem CUPRA na zaciskach hamulcowych i czarnymi obudowami lusterek. Jej kokpit posiada elementy w odcieniu głębokiej, sportowej czerni lub klasycznego chromu.