SEAT: NOWY LEON W 12 WARIANTACH i 4 WERSJACH NAPĘDOWYCH

SEAT Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu i dwunastu wariantach.

Dostępne są wersje: benzynowa (TSI), diesela (TDI) oraz miękka hybryda (eTSI) i hybryda typu plug-in (eHybrid) z silnikami o mocy od 90 do 204 KM.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ECO


 

Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że nowy model łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność.

Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy – Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).

Siniki benzynowe

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w modelu SEAT-a Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniają moc na poziomie od 90 KM do 140 190 KM. Gamę otwierają 1-litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obr./min) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min., druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.

Oba 1-litrowe silniki TSI oraz 1.5-litrowa jednostka TSI o mocy 130 KM z manualnymi skrzyniami biegów działają w oparciu o cykl Millera i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zagwarantować niskie zużycie paliwa.

Cykl Millera optymalizuje sterowanie układem rozrządu poprzez wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych, co wraz z wyższym stopniem sprężania oraz zastosowaniem turbosprężarki dla lepszej kontroli mieszanki powietrzno- paliwowej. Pozwala to na poprawę wydajności nawet o 10 proc. Dzięki tej technologii dwie 1-litrowe jednostki TSI zużywają od 5,1 do 6,1 l paliwa na 100 km i emitują od 114 do 137 g CO2/km (według WLTP).

Jednostki 1.5-litrowe o mocy 130 KM i 150 KM współdziałają z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Silniki wykorzystują system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), który potrafi dezaktywować dwa z czterech cylindrów podczas jazdy w określonych warunkach, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.

Zgodnie z WLTP zużycie paliwa 1.5-litrowej jednostki TSI o mocy wyjściowej 130 KM wynosi od 5,4 do 5,8 l/100 km, a emisja CO2 – między 123 a 132 g/km. W przypadku pojazdu z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM zużycie wynosi od 5,7 do 6,1 l/100 km (od 5,6 do 6,4 l/100 km w wersji Sportstourer), a emisja CO2 – między 125 a 143 g/km (127 a 145 g/km Sportstourer).

Najlepsze osiągi oferuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM, wspierany przez siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Silniki Diesla

Jednostki TDI nowego SEAT-a zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona. Dzięki temu oferowana gama silników Diesla spełnia surowe normy dotyczące emisji.

Najnowszy SEAT Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów TDI. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Zużycie paliwa w ostatnim wariancie wynosi od 4,7 do 4,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie od 122 do 128 g/km. Wersja 150 KM ze skrzynią biegów DSG jest dostępna także z napędem na cztery koła 4Drive. Wersja hatchback nie jest oferowana z silnikiem wysokoprężnym.

Napędy hybrydowe

SEAT Leon to pierwszy samochód marki dostępny z napędem hybrydowym. Użytkownicy mogą wybrać spośród dwóch technologii: mild hybrid (eTSI) oraz plug-in hybrid (eHybrid).

Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1-litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1.5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na większą ekonomię spalania.

Zużycie paliwa SEAT-a Leona w wersji mHEV z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM wynosi między 5,7 a 6,2 l/100 km (według WLTP). Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie od 131 do 140 g/km.

Nowe auto po raz pierwszy dostępne jest również z zaawansowanym układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI, silnika elektrycznego, akumulatora litowo- jonowego o mocy 13 kWh i sześciobiegowej przekładni typu DSG, układ napędowy generuje 204 KM mocy. Tym samym auto w wersji hybrydowej oferuje najlepsze osiągi ze wszystkich wariantów.

Napęd typu plug-in hybrid pozwala kierowcom korzystać z trybu elektrycznego. Po jego uruchomieniu pojazd korzysta jedynie z energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu, zapewniając nawet 60 km zasięgu (według WLTP). Wersja będzie oferowana zarówno w wersji 5-drzwiowej, jak i Sportstourer.

GAMA SILNIKÓW

Wersje benzynowe (TSI)
– 1.0 TSI 90 KM 5-stopniowa manualna skrzynia biegów;
– 1.0 TSI 110 KM 6M;
– 1.5 TSI 130 KM 6M;
– 1.5 TSI 150 KM 6M;
– 2.0 TSI 190 KM 7DSG.

Diesel (tylko Leon Sportstourer)
– 2.0 TDI 115 KM 6M;
– 2.0 TDI 150 KM 6M;
– 2.0 TDI 150 KM 7DSG;
– 2.0 TDI 150 KM 7DSG 4Drive.

mHEV
– 1.0 eTSI 110 KM mHEV 7DSG;
– 1.5 eTSI 150 KM mHEV 7DSG.

PHEV
– 1.4 eHybrid 204 KM PHEV 6DSG.