SEAT: NOWY EKSPERYMENT – MIEJSKIE AUTA PRZYSZŁOŚCI

seat_smartcar

Prawie 70 studentów z Uniwersytetu IESE uczestniczy w nowatorskim eksperymencie z marką SEAT, który ma pokazać przyszłość mobilności w dużych miastach.

To nowe podejście do rozwijania pomysłów i światło rzucone na motoryzację. Postrzeganie otoczenia przez ludzi młodych może być inne niż rutynowanych inżynierów, więc warto to sprawdzić…


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Duże miasta dają wielkie możliwości. Ich ulice pełne są stylu, oryginalności i inspiracji. Marka SEAT we współpracy z Uniwersytetem IESE (posiadającym kampusy w Barcelonie, Madrycie, Nowym Jorku, Monachium oraz Sao Paulo) postanowiła zaprosić najzdolniejszych studentów programu do zaprojektowania tzw. Smart City – Inteligentnego Miasta, które będzie współpracowało z miejskimi samochodami przyszłości. Pomysł w pierwszej kolejności obejmie Barcelonę.

Projekt Smart City w połączeniu ze Smart Cars, czyli samochodami marki wykorzystującymi szereg czujników, ma sprawić, że jakość życia w wielkich miastach dynamicznie wzrośnie. Jeden z pomysłów, który mają rozwinąć uczniowie z IESE, zakłada wykorzystanie tych czujników jako metody gromadzenia danych za zgodą kierowców. Informacje zbierane z samochodów byłyby przekazywane do administracji publicznej, co ułatwiłoby funkcjonowanie miasta.

Wykorzystywanie pobranych danych z miejskich samochodów w czasie rzeczywistym dostarczyłoby informacji m.in. na temat zużycia energii, zanieczyszczeń, poziomu hałasu czy zakorkowanych dróg. Połączanie miasta z autami zapewniłoby bardziej wydajne funkcjonowanie aglomeracji oraz podniosłoby jakość życia mieszkańców. Wybrane modele SEAT-a mają już wbudowanych nawet 50 różnych czujników, a miasta, takie jak Barcelona, wykorzystują sensory niemal na każdej ulicy i skrzyżowaniu.

Studenci z Uniwersytetu IESE będą rozwijać projekt w dziewięciu grupach. Ich celem jest analiza, opracowanie modeli koncepcyjnych oraz uzasadnienie teoretyczne swoich pomysłów. W fazie końcowej, uczniowie dostaną również okazję, by obronić swoje innowacyjne pomysły przed menedżerami SEAT-a – w siedzibie firmy w Martorell.

– SEAT inwestuje w najnowocześniejsze badania i rozwój młodych talentów jako klucz do sukcesu w przyszłości. Nasze zaangażowanie na rzecz uzdolnionej młodzieży polega głównie na promowaniu różnorodnych programów szkoleniowych, w tym współpracy z Uniwersytetem IESE, który jest jedną z najlepszych szkół biznesu na całym świecie – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki.

Producent po raz kolejny postawił na świeże pomysły i innowacyjne rozwiązania w modnym stylu. Jego celem jest nie tylko budowanie nowoczesnych i dynamicznych samochodów, ale także ożywianie technologii i wprowadzanie jej do życia codziennego. Smart City jest tego najlepszym dowodem.