SEAT: NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA DBAJĄ O KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO PODRÓŻY

SEAT dba o komfort i bezpieczeństwo nawet na najbardziej wymagających drogach

Lato to czas wakacyjnych wyjazdów i długich przejażdżek samochodem. To także okazja do sprawdzenia swoich umiejętności za kierownicą na różnego rodzaju trasach. Marka SEAT podpowiada trzy kierunki, które mogą okazać się wyzwaniem nawet dla najlepszych kierowców. Trasy te można jednak z przyjemnością pokonać dzięki zaawansowanym rozwiązaniom dostępnym w samochodach hiszpańskiej marki.


Zobacz także:

JAK PRAWIDŁOWO USTAWIĆ FOTEL KIEROWCY?
 

BEZPIECZEŃSTWO


 

Prosto do celu z DSG

Najdłuższym prostym odcinkiem drogi w Polsce jest fragment DW nr 673, który mierzy 26 km. Trasa rozciąga się między miejscowościami Sokółka a Dąbrowa Białostocka w województwie podlaskim. Mając do czynienia z tego typu monotonnymi odcinkami jeszcze mocniej docenia się samochody wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

SEAT Ateca w wersji z silnikiem o mocy 150 KM oraz 190 KM posiada automatyczną skrzynię DSG, umożliwiającą błyskawiczną oraz płynną zmianę biegów. Przekładnia dwusprzęgłowa pozwala również na niższe zużycie paliwa niż w tradycyjnej skrzyni automatycznej. Dodatkowo w wersji Xperience oraz FR standardowym wyposażeniem jest asystent pasa ruchu Lane Assist, kontrolujący pozycje samochodu. W momencie przekroczenia linii na drodze system przekazuje sygnał do układu kierowniczego. W odpowiedzi kierownica wykonuje subtelny ruch, który skutkuje przywróceniem pojazdu na odpowiednią ścieżkę.

Asystenci kierowcy na drogowe serpentyny

Najdłuższą i jedną z najbardziej malowniczych dróg w Polsce jest fragment drogi wojewódzkiej nr 893 prowadzący przez urokliwe tereny Bieszczadzkiego Parku Narodowego oraz Pogórza Przemyskiego. Jej najbardziej kręty odcinek liczy około 35 km.

Przy tego typu trasach niezastąpiony może okazać się pakiet systemów wspomagania hamowania i kontroli trakcji, w które wyposażone zostały standardowe wersje Leona Style i FR. W skład pakietu wchodzi m.in. układ kontroli trakcji TCS, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania. Natomiast dzięki połączeniu systemów ESC (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ABS (układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz HBA (Hydrauliczne wspomaganie hamowania), pakiet stanowi idealnie zgrane wspomaganie kierowcy nawet przy najbardziej ostrych zakrętach.

DCC na wyboiste drogi

Za najbardziej wyboistą drogą w Polsce kierowcy uważają fragment DW nr 264. Trasa prowadzi przez miejscowość Kleczew, łącząc ją ze Sławoszewkiem. Podróż tą trasą nie musi być jednak wyzwaniem, ponieważ ze wszelkimi nierównościami idealnie poradzi sobie SEAT Tarraco, który wyposażony został w system adaptacyjnego zawieszenia DCC. Dzięki niemu SUV hiszpańskiej marki dostosowuje się automatycznie do nierówności na drodze, zapewniając płynniejszą jazdę i minimalizując wibracje.