Nowa wersja modelu SEAT Tarraco, wyposażona w napęd na przednie koła i posiadająca zaawansowaną automatyczną skrzynię biegów DSG, właśnie debiutuje na rynku.
Do tej pory największy SUV hiszpańskiej marki był dostępny w dwóch wariantach: z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów albo z napędem na cztery koła 4Drive ze skrzynią DSG.
Zobacz także:
Najnowsze Tarraco zostało opracowane dla osób, które cenią komfort automatycznej skrzyni biegów, jednak preferują przedni napęd.
Nowy model wyposażony jest w 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 150 KM między 5000 a 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm między 1500 a 3500 obr./min. Wspierany siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG samochód może rozpędzić się do 100 km/h w 9.5 sek., a jego maksymalna prędkość to 198 km/h.
Atrakcyjność nowej odsłony modelu wynika również z niskoemisyjności – według testów WLTP pojazd emituje 160-181 g CO2 na km – i niższego zużycia paliwa (7,1- 8,0 l/100 km). Parametry te udało się osiągnąć, zachowując dynamikę i osiągi SUV-a. Nowe auto pozostaje w opcji pięcio- i siedmioosobowej oraz w pakietach stylistycznych Style i Xcellence.
Tarraco zaprojektowane zostało w zakładach SEAT-a w Martorell, a wyprodukowane w Wolfsburgu. Kolejnym wariantem modelu będzie wersja FR, zapowiadana na początek przyszłego roku. Natomiast w drugiej połowie 2020 roku na drogi wyjedzie hybrydowy Tarraco plug-in.
Dane techniczne
– silnik: 1.5 TSI 16V, 4-cylindrowy;
– pojemność skokowa: 1 498 cm3;
– średnica cylindra do skoku: 74.5 x 85.9;
– współczynnik kompresji: 11;
– maksymalna moc: 150 KM;
– maksymalny moment obrotowy: 250 Nm;
– skrzynia biegów: siedmiobiegowa DSG (DQ381-7F);
– maksymalna prędkość: 198 km/h;
– emisja CO2: WLTP – od 160 do 181 g/km; NEDC od 132 do 139 g/km;
– zużycie paliwa: WLTP – od 7,1 do 8,0 l/100 km; NEDC od 5,8 do 6,1 l/100 km.