SEAT: NOWA KONCEPCJA PLATFORMY I WIĘCEJ E-POJAZDÓW MARKI

seat-elekr1

W hiszpańskiej fabryce Martorell SEAT ogłosił nową strategię rozwoju elektro- mobilności, dzięki której do początku 2021 roku na rynku pojawi się sześć modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in marki.

producent po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nowy koncept platformy MEB, na której będą budowane miejskie samochody elektryczne Grupy Volkswagen.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Poza elektrycznymi pojazdami el-Born i Mii SEAT już w 2020 roku wprowadzi hybrydowe wersje modeli Leon oraz Tarraco, a także CUPRA Leon i CUPRA Formentor. Elektryczna ofensywa obejmuje nie tylko nowe modele, lecz także całą strategię mikro- mobliności, która została ogłoszona przez markę podczas kongresu MWC w Barcelonie.

seat-elekr2

Przedstawione niedawno elektryczne hulajnogi eXS oraz samochód koncepcyjny Minimó to tylko dwa z proponowanych przez firmę rozwiązań, które uzupełniają portfolio pojazdów marki zgodnie z trendem nowoczesnej mobilności.
Rozwiązanie dla całego świata

SEAT we współpracy z marką Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nową płytę podłogową. Będzie to mniejsza wersja platformy MEB, która umożliwi konstruowanie około czterometrowych samochodów elektrycznych. Nad projektem w Hiszpanii pracuje zespół 300 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

– SEAT określił swoje miejsce w ramach Grupy Volkswagen. Stawiamy na nieustanny rozwój, a nasze osiągnięcia spowodowały, że powierzono nam stworzenie nowej płyty podłogowej dla pojazdów elektrycznych. Centrum Techniczne SEAT po raz pierwszy będzie mogło zaprojektować konstrukcję, z której będą mogły korzystać także inne marki – stwierdził podczas spotkania Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

seat-elekr3

Podczas prezentacji nowej strategii SEAT-a w hiszpańskim Martorell obecny był również Herbert Diess, Prezes Volskwagen AG.

SEAT gotowy na przyszłość

Branża motoryzacyjna przeżywa okres dynamicznych zmian, które przekładają się na liczne wyzwania, ale i nowe możliwości. By zmierzyć się ze zmianami klimatycznymi i ograniczyć emisję spalin SEAT uruchamia centrum badań The Metropolis:Lab Barcelona, która będzie rozwijać oprogramowanie IT dla całej Grupy Volkswagen oraz wspierać nowe modele biznesu oparte na koncepcjach mobilności i łączności.

W pracach pomoże XMOBA, niezależne laboratorium SEAT-a, które ma za zadanie testowanie rozwiązań oraz wypracowanie synergii między wszystkimi inicjatywami.

Fabryka w rodzimym Martorell pracuje aktualnie na poziomie 95 proc. swojej zdolności produkcyjnej, wypuszczając ponad 2 300 samochodów dziennie. W 2018 roku SEAT stał się największym eksporterem przemysłowym w Hiszpanii, wysyłając na inne rynki 80 proc. wyprodukowanych pojazdów. Celem na nadchodzące lata jest z kolei jeszcze większa globalizacja firmy.