Nowy SEAT Ateca 2020, którego premiera się właśnie odbyła, jest odpowiedzią marki na ciągle wzrastające zainteresowanie użytkowników segmentem SUV-ów.
Modele Tarraco, Ateca i Arona stanowiły w ubiegłym roku prawie połowę (44 proc.) sprzedaży aut hiszpańskiego producenta.
Zobacz relacje:
Nowa Ateca wyróżnia się wyższym poziomem bezpieczeństwa, bardziej wyrazistym designem i pełną łącznością z otoczeniem sieciowym. Gama silników została rozszerzona. Model został stworzony na potrzeby miejskiego stylu życia, łącząc przestronne wnętrze z przyciągającym wzrok designem.
Podczas jazdy kierowca będzie mógł sparować bezprzewodowo smartfon, z kolei aplikacja SEAT Connect zapewni pasażerom stałą łączność ze światem wirtualnym. Nowy 9,2-calowy system multimedialny będzie można obsługiwać głosowo, za pomocą potocznego języka, a wbudowana karta eSIM pozwoli skorzystać z funkcji eCall, ułatwiającej kontakt ze służbami ratunkowymi w razie niebezpiecznego zdarzenia drogowego.
Nad komfortem i bezpieczeństwem podróży czuwać będą zaawansowani wirtualni asystenci, wśród których można wymienić systemy, np.: ochrony pasażerów Pre- Crash, bezpieczeństwa Emergency Assist, podróży Travel Assist, monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist, parkowania z przyczepą Trailer Assist, czy predykcyjny tempomat.
Design
Nowe auto zwraca uwagę swoją bardziej agresywną, dynamiczną sylwetką. Efekt ten projektanci uzyskali między innymi poprzez zamontowanie nowych zderzaków, oświetlenia Full LED, końcówek wydechów czy dynamicznych kierunkowskazów. Tegoroczny model został wydłużony o 18 mm do 4381 mm względem poprzedniej wersji, podczas gdy szerokość i wysokość pojazdu pozostały takie same. Pojemność bagażnika to 510 l.
Model będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Reference, Style, FR i nowo wprowadzonej Xperience, która zastąpi Xcellence. Model FR nabiera sportowego wyrazu, podkreślanego przeprojektowanym grillem, oprawą świateł przeciwmgielnych i lusterek wstecznych, a także detalami w kolorze Cosmo Grey Matt.
i praktyczne wnętrze z przyciągającym wzrok designem.
Opcja Xperience dodaje samochodowi off- roadowego charakteru. Efekt uzyskano m.in. poprzez wprowadzenie czarnej barwy na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także zamontowanie aluminiowej końcówki wydechu.
Producent zapewnia również szeroki wybór elementów do personalizacji samochodu. Kierowca będzie mógł wybrać m.in. rodzaj felgi spośród 14 wersji w rozmiarach od 16 do 19 cali czy kolor nadwozia spośród 10 propozycji, w tym nowej barwy – Dark Camouflage.
Wnętrze
Wnętrze nabrało bardziej dynamicznego wyrazu. Nowe są materiały przy wykończeniu drzwi oraz charakterystyczny wzór przeszycia na panelach. Tapicerka dodaje obecnie wyrazistości, a obszycie podgrzewanej kierownicy zapewnia lepsze wyczucie jazdy.
Wprowadzono również szereg rozwiązań zapewniających wysoki komfort. Kierowca będzie mógł skorzystać m.in. z 8-kierunkowej regulacji fotela, nowego wirtualnego kokpitu o przekątnej 10,25 cala oraz centrum multimedialnego z ekranem 8,25 lub 9,2 cala. W przypadku ujemnych temperatur nowa powłoka przedniej szyby Climacoat pozwoli na odmrożenie powierzchni w 2-3 minuty bez pozostawiania smug.
Silniki
Gama silników wyróżnia się niższą emisją spalin. Dzięki przygotowanym trybom jazdy Eco, Normal, Sport oraz opcji indywidualnych ustawień samochód dostosuje sposób jazdy do potrzeb kierowcy. Egzemplarze z napędem na cztery koła 4Drive będą dodatkowo oferować dwa dedykowane tryby – Offroad oraz Snow.
Silniki benzynowe zaczynają się od 1-litrowej jednostki o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów, przez 1.5-litrowy silnik o mocy 150 KM w wersji z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG, po 2-litrową jednostkę o mocy 190 KM ze skrzynią DSG i napędem 4Drive.
Osoby zainteresowane silnikami wysokoprężnymi będą mogły wybrać jedną z czterech nowoczesnych, wydajnych 2-litrowych jednostek. Silniki Diesla będą oferować moc od 110 do 150 KM. Mocniejsza wersja oferowana będzie dodatkowo z dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem 4Drive.
Silniki benzynowe:
– 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, manualna skrzynia biegów;
– 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, manualna skrzynia biegów;
– 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG.
– 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive.
Silniki wysokoprężne
– 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, manualna skrzynia biegów;
– 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG;
– 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive.