Trwa rozwój SEAT-a poza Europą – hiszpański producent rozpoczął montaż sowich modeli w Afryce – w fabryce należącej do Grupy Volkswagen i SOVAC, importera Grupy w Relizane.
W zakładzie w Algierii będą montowane Arona i Leon. Inspiracją do podjęcia decyzji były doskonałe wyniki firmy w tym kraju, będące jednym z kluczowych czynników napędzających wzrost globalnej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku.
Zobacz także:
Arona i Leon podążają drogą sukcesu wyznaczoną przez Ibizę. Podobnie jak w przypadku tego modelu, oba pojazdy produkowane są w fabryce w Martorell, a końcowy montaż na rynek algierski odbywa się w zakładzie Relizane.
Ibiza, która montowana jest w Algierii od momentu otwarcia fabryki rok temu, spowodowała znaczny wzrost sprzedaży marki w tym kraju. W pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku SEAT dostarczył 11 400 samochodów.
Dzięki temu Algieria stała się jednym z największych rynków zbytu marki.
– Aby wzmocnić naszą strategię globalizacji, montujemy nasze modele poza Europą, tak jak robią to inni europejscy producenci samochodów. Algieria jest naszym pierwszym krokiem w kierunku realizacji celów. To jeden z głównych rynków w regionie i realna szansa na rozwój SEAT-a. Podobne możliwości dostrzegamy w pozostałych krajach Afryki Północnej, gdzie SEAT jest odpowiedzialny za przewodzenie rozwojowi Grupy Volkswagen. Arona i Leon poszerzają gamę produktów, które oferujemy w Algierii, co pozwala nam ugruntować naszą pozycję w tym kraju. Dziś jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie i ten sukces chcemy powtórzyć globalnie – mówi Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży, Wayne Griffiths.
W celu kontynuacji rozwoju globalnego, SEAT podpisał w zeszłym tygodniu umowę, na mocy której nawiązał współpracę ze spółką JAC Volkswagen i został jej udziałowcem. Umowa obejmuje również wprowadzenie producenta w Chinach na lata 2020- 21 i czyni z niej wiodącą markę Grupy Volkswagen w tym projekcie.
W pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku SEAT potwierdził swój rekord i przekroczył najwyższy w historii poziom sprzedaży, dostarczając 289 900 samochodów na całym świecie, czyli o 17,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku (246 500).
Na sukces ten wpłynęły bardzo dobre wyniki fabryki w Martorell, która zakończyła jeden z najlepszych pierwszych półrocznych okresów w swojej historii. Wyprodukowano 283 312 pojazdów, co oznacza wzrost produkcji o 20,6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku, a zakład osiągnął poziom wykorzystania zdolności produkcyjnych wynoszący 95 proc. obecnej maksymalnej zdolności produkcyjnej, co odpowiada 2 300 samochodom dziennie.