SEAT MOCNO ZMNIEJSZYŁ ODDZIAŁYWANIE NA ŚRODOWISKO

seat-srodow1

5 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Ochrony Środowiska. W ciągu ostatnich siedmiu lat SEAT ograniczył swój wpływ na środowisko o 35,5 procenta.

Stało się tak poprzez wprowadzenie rozwiązań i projektów maksymalizujących zasoby i minimalizujących emisję we wszystkich zachodzących w firmie procesach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

W 2017 r. w projekty związane ze zrównoważonym rozwojem zainwestował około sześciu milionów euro.

Firma jest zaangażowana w projekty w ramach inicjatywy Ecomotive Factory, która wynika ze strategii PJZ (Produkcja, Jakość, Zespół), opracowanej przez SEAT-a z myślą o poprawie produktywności i jakości w Martorell, Barcelonie i SEAT Componentes, a odnoszącej się do wyzwań, przed którymi stanie wkrótce sektor motoryzacyjny.

Producent założył zmniejszenie oddziaływania na środowisko o 25 proc. w latach 2011-18. Zadanie wykonano całe dwa lata przed ustalonym terminem. Teraz producent aut obrał za cel zmniejszenie wpływu środowiskowego o 50 proc. do roku 2025.

Marka w porównaniu ze średnią w branży w Europie zużywa około połowę energii potrzebnej do produkcji pojazdu, 23 proc. mniej wody i emituje 65 proc. mniej CO2. Jedną z najważniejszych inicjatyw środowiskowych jest SEAT el Sol, największa elektrownia słoneczna w branży motoryzacyjnej w Europie, składająca się z 53 000 paneli. Elektrownia, generująca rocznie ponad 17 milionów kWh, zajmuje obszar 276 000 m2, co jest odpowiednikiem powierzchni 40 stadionów piłkarskich.

Jednym z najnowszych projektów marki jest instalacja do odzyskiwania energii emitowanej przez piece suszarnicze oraz nawierzchnia zmniejszająca zanieczyszczenia o 40 proc.

SEAT zamierza wprowadzić oszczędności rzędu 11,7 GWh rocznie w zużyciu gazu do podgrzewania wody dzięki wykorzystaniu nowej instalacji odzyskującej energię emitowaną przez piece, w których suszą się nadwozia w jednym z warsztatów. Gorące powietrze wznoszące się w górę kominów ogrzewa system cyrkulacji wody, której następnie używa się w procesie malowania karoserii.

W ten sposób można odzyskać dużą część energii wykorzystywanej do podgrzewania wody. Co więcej, dzięki tej inicjatywie zapobiega się emisji 2400 ton CO2 rocznie.