Kiedyś dzwonili do przyjaciół z telefonu stacjonarnego, dziś używają smartfona najnowszej generacji. Magnetofon na kasety zastąpiła im pokaźna kolekcja ulubionych utworów przechowywanych w chmurze.
Mowa o millenialsach – pokoleniu, które z łatwością adaptuje się do cyfrowej rzeczywistości, czerpiąc garściami z nowinek technologicznych.
Zobacz także:
Należy do niego także 12 proc. kupujących samochody w Europie. Co millenialsi, kochający wolność i nieustannie połączeni z Internetem, biorą szczególnie pod uwagę przy wyborze swojego pojazdu? SEAT postanowił to sprawdzić.
Jak wynika z międzynarodowych badań przeprowadzonych przez SEAT-a, dla 40 proc. osób w wieku od 25 do 37 lat wygląd zewnętrzny pojazdu to jeden z najważniejszych powodów do jego zakupu. Co trzecia osoba poniżej 30. roku życia chciałaby za pośrednictwem samochodu wyrazić swoją osobowość i podkreślić indywidualny styl. Z kolei co trzeci millenials wskazuje, że decydującym czynnikiem jest dostęp do rozwiązań z zakresu łączności, systemu rozrywkowo- informacyjnego, a także systemu dźwiękowego.
Dziewięć tygodni researchu
Mimo nieograniczonych możliwości na rynku millenialsom przyświeca konkretny cel: połowa woli kompaktowe modele, jak SEAT Leona czy Ibiza. SUV-y są brane pod uwagę przez 20 proc. tej grupy, a ich popularność rośnie wraz z wiekiem kupujących. Jednak tylko jeden na pięciu millenialsów jest w stanie sfinansować zakup samochodu ze swoich oszczędności, a ten odsetek szybuje do 40 proc. w kolejnym pokoleniu.
Jak na przedstawicieli cyfrowego pokolenia przystało, millenialsi przed zakupem szczegółowo sprawdzają w Internecie wszystkie informacje, które mogłyby na niego wpłynąć.
– Aby podjąć decyzję o zakupie, millenialsi potrzebują około dziewięciu tygodni. Wynika to z tego, że mają mniejsze doświadczenie w procesie zakupu samochodu, dlatego potrzebują więcej czasu na zgromadzenie ważnych informacji – mówi Enrique Pastor, który jest odpowiedzialny za badania rynku i strategię produktową SEAT-a.
Jak wynika z badania, ich głównym źródłem są strony internetowe producentów (50 proc.) oraz specjalistyczne raporty (24 proc.). Tym, co odróżnia millenialsów od poprzedniej generacji, jest podejście do rekomendacji ze strony przyjaciół i rodziny. 23 proc. z nich chętnie sięga po opinie z najbliższego otoczenia, podczas gdy tylko 13 proc. kupujących w wieku powyżej 40. roku życia korzysta z takiej możliwości.
Carsharing i nowe możliwości
Korzystanie z samochodu otwiera dziś nowe możliwości. Według badań, pokolenie millenialsów jest pierwszym zainteresowanym nowymi formami mobilności. 26 proc. kierowców w wieku od 25 do 37 lat rozważa udostępnienie swojego samochodu innym osobom.
– Carsharing to trend, który może się nasilić w przyszłości: szacuje się, że 36 milionów użytkowników na całym świecie skorzysta z tej usługi do roku 2025 – podsumowuje Pastor.