SEAT: MILIONOWE INWESTYCJE W FABRYKĘ I NOWE MODELE

seat-ibi-p1

900 milionów euro – tyle zainwestowała marka SEAT w rozwój piątej generacji SEAT-a Ibizy i modelu Arona, a także w dostosowanie fabryki Martorell do produkcji tych samochodów.

Jest to jednak tylko część spośród 3,3 miliarda euro, które hiszpański producent wyda na badania i rozwój w latach 2015-2019.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wprowadzenie na rynek czterech nowych modeli w latach 2016-17 pociągnęło za sobą rekordową liczbę inwestycji i wydatków na badania i rozwój. Ich wysokość ogłosił Luca de Meo, Prezes SEAT S.A., podczas wizyty w fabryce w Martorell, która rozpoczęła produkcję nowej Ibizy.

– Ta inwestycja dowodzi naszego zaangażowania w rozwój ekonomiczny Hiszpanii oraz potwierdza, że jesteśmy największym inwestorem w B&R w branży motoryzacyjnej. Wysokość naszych wydatków podczas wprowadzania nowych modeli jest bezprecedensowa – mówi Luca de Meo.

VISTADIFERENT

Nowy SEAT Ibiza, w całości zaprojektowany w Barcelonie, będzie montowany na linii nr 1 w fabryce w Martorell, w której powstaje większość pojazdów konstruowanych w całej Hiszpanii. W połowie 2017 roku na tej samej linii produkcyjnej pojawi się SEAT Arona, nowy, kompaktowy crossover marki. Fabryka w Martorell produkuje także SEAT-a Leona oraz Audi Q3.

Debiut w Grupie Volkswagen

Od momentu debiutu pierwszej generacji SEAT-a Ibizy w 1984 roku sprzedano około 5,4 mln egzemplarzy tego modelu – kultowego i najlepiej sprzedającego się spośród samochodów marki. Nowa Ibiza, zbudowana na nowej platformie MQB A0, to wielki krok naprzód w rozwoju SEAT-a oraz punkt zwrotny w zakresie bezpieczeństwa, designu, osiągów i komfortu.

Model pojawi się w salonach dealerskich w połowie roku i zapoczątkuje kolejny okres wzrostu sprzedaży marki, który przypadł na rok największej ofensywy produktowej producenta.

– SEAT Ibiza piątej generacji był pierwszym samochodem z Grupy Volkswagen, który skorzystał z nowej platformy MQB A0 – to milowy krok w rozwoju marki i fabryki w Martorell. Ta technologia pozwala na ogromną elastyczność podczas budowy samochodu – na jej bazie mogą powstać modele o różnorodnej konstrukcji i wymiarach – wyjaśnia Luca de Meo.

Podczas wizyty w Martorell Luca de Meo podkreślił, że marka wkracza w nowy etap wzrostu, zainicjowany dzięki zapowiadanym modelom. Drogę do zrównoważonej rentowności marki potwierdzają również jej wyniki finansowe – hiszpański producent osiągnął w ubiegłym roku rekordowy zysk operacyjny, na poziomie 143 milionów euro. Piąta generacja Ibizy, jaką marka wprowadza właśnie na rynek, jeszcze bardziej wzmocni te wyniki.