Swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, dostosowany do warunków miejskiej jazdy zaprezentował SEAT. To nowy Mii electric.
Pojazd potrafi rozpędzić się do 50 km/h w jedyne 3.9 sekundy, a akumulator zasilający auto osiąga poziom 80 proc. naładowania w 1 godzinę.
Zobacz także:
Cena pojazdu utrzymuje się na poziomie cen samochodów z silnikiem spalinowym.
Rynek samochodów elektrycznych rośnie w niezwykle szybkim tempie. Nabywcy dostrzegają coraz większe korzyści płynące z odejścia od tradycyjnych paliw na rzecz bardziej ekologicznych alternatyw. Hiszpański producent rozpoczyna elektryczną ofensywę, wprowadzając Mii electric. Auto łączy w sobie dynamizm, elegancki design i najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które mają sprostać wyzwaniom miejskiej dżungli i zaspokoić potrzeby nowego pokolenia kierowców.
– Elektryfikacja to bezsprzecznie przyszłość branży motoryzacji. Globalny rynek pojazdów elektrycznych wzrósł o 75 proc. w ciągu pierwszych 8 miesięcy tego roku. SEAT jest przygotowany na tę rosnącą tendencję. Mii electric to nie tylko świetne auto, które zawiera w sobie całą esencję marki. Jego cena sprawia, że elektryczna mobilność staje się bardziej dostępna. Tworzymy ekscytującą przyszłość dla całego przemysłu i dla wszystkich konsumentów – komentuje Luca de Meo, Prezes SEAT-a.
Zaprojektowany dla każdego
Wygląd zewnętrzny modelu Mii w wersji elektrycznej został subtelnie odświeżony – nowy napęd podkreślono za pomocą świecących akcentów na karoserii. Wnętrze auta wyróżnia się nastrojowym oświetleniem przestrzeni pojazdu oraz nową deską rozdzielczą ozdobioną folią SEAT IML. Samochód będzie dostępny w pięciu wersjach kolorystycznych: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue i Tungsten Silver.
Dwie opcje wyposażenia – Mii electric i Mii electric plus – oferują szereg technologii i funkcji zapewniających komfort. Wersja podstawowa obejmuje klimatyzację Climatronic, inteligentny system bezpieczeństwa Lane Assist, system przypomnień o znakach drogowych, Hill Hold Control oraz funkcję wyboru profilu jazdy (normalny, eco, eco+).
Ponadto pojazd posiada systemy SEAT Connect, pozwalający zdalnie zarządzać pojazdem oraz Cable Mode 3, który umożliwia ładowanie akumulatora za pośrednictwem Wallbox lub infrastruktury publicznej.
Wersja Mii electric plus wyróżnia się 16-calowymi, aluminiowymi felgami, przyciemnianymi tylnymi szybami oraz elementami wyposażenia wewnętrznego wykonanymi z czarnej skóry (kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i hamulec ręczny) oraz podgrzewanymi fotelami z białymi przeszyciami.
Inżynieria przyszłości
Nowe auto zostało dostosowane do potrzeb przestrzeni miejskiej. Cechuje je zwinność, która ułatwia poruszanie się po gęsto zabudowanych obszarach czy poszukiwanie dogodnego miejsca do parkowania. Miejskie podróże staną się łatwiejsze również dzięki wymiarom modelu: 3556 mm długości, 1645 mm szerokości, 1481 mm wysokości i 2421 mm rozstawu osi.
Silnik elektryczny Mii zapewnia moc 61 kW (83 KM) i osiąga moment obrotowy 212 Nm. Oznacza to, że pięciodrzwiowy samochód miejski może rozpędzić się do 50 km/h w 3,9 sek. Z kolei litowo- jonowy akumulator o pojemności 36,8 kWh po jednym ładowaniu pozwala przejechać do 260 km (WLTP).
Przy szybkim ładowaniu prądem stałym bateria może zostać uzupełniona do 80 proc. pojemności w ciągu zaledwie godziny. W systemie ładowania prądem przemiennym o mocy 7.2 kW za pośrednictwem Wallbox lub infrastruktury publicznej poziom ten osiągany jest w cztery godziny.
Wiodąc elektryczne życie
Rynek pojazdów całkowicie elektrycznych jest w ekscytującej fazie – branża stara się wdrażać coraz więcej innowacji w duchu zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym dążeniu do demokratyzacji technologii. Działanie to umożliwi ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach miejskich.
Nowy model powstał z myślą o tych, którzy często przemierzają drogi metropolii i przedmieść, a jednocześnie pragną zredukować swój ślad węglowy. Przystępność cenowa to argument przemawiający za modelem. Aby ułatwić życie użytkownikom, SEAT opracował też różne opcje ładowania – niezależnie od tego, czy kierowca znajdzie się w drodze, w pracy czy w domu.