SEAT przedstawił nowe wcielenie Leona: X-PERIENCE. To wersja dla lubiących jazdę nie tylko po asfalcie. A to za sprawą dynamicznych silników i stałego napędu 4×4.
Z podniesionym zawieszeniem, osłonami zderzaków i drapieżną sylwetką, model odnajdzie się na każdej drodze. Kombi w nowej odsłonie charakteryzuje się ciekawym designem, rodzinną funkcjonalnością, a także terenową naturą.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Jest to model uzupełniający gamę marki, potwierdzający jakość w atrakcyjnej cenie. Leon X-PERIENCE wyróżnia się ostrymi liniami nadwozia, uzupełniającymi jego dynamiczną sylwetkę. Z kolei osłony nadają mu indywidualnego charakteru. Duże nadkola mieszczą 17- lub opcjonalne 18-calowe felgi. Funkcjonalność samochodu podnoszą relingi dachowe oraz pojemny bagażnik – 587 litrów z możliwością powiększenia do 1 470 litrów.
– Nowy Leon interpretuje nasz język stylistyczny w zupełnie nowy sposób. Jest funkcjonalny, solidny i elegancki, a do tego otwarty na nowe pomysły. Projektując go utrzymaliśmy młodzieńczy charakter z wyczuciem praktyczności w życiu codziennym. Wersja X-PERIENCE spełnia założenia SEAT-a. Jako kolejny krok w naszej strategii rozwoju – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.
Za offroadową naturę Leona X-PERIENCE odpowiada podwyższone o 15 mm zawieszenie, stały napęd 4×4 oraz sprzęgło Haldex piątej generacji, które błyskawicznie reaguje na różne scenariusze drogowe. W normalnych warunkach większość mocy przenoszona jest na przednie koła, a w razie utraty przyczepności, w kilka milisekund uaktywnia się napęd na obie osie.
Silniki o mocy od 110 do 184 KM gwarantują niezapomniane osiągi. Najmocniejszy, 184-konny diesel ze skrzynią DSG, zapewnia przyspieszenie do „setki” w 7,1 sek. i prędkość maksymalną wynoszącą 224 km/h. Jego średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 – 129 g/km. Topowa odmiana benzynowa 1.8 TSI ma 180 KM, spalając przy tym średnio 6,6 l/100 km i emitując 152 g CO2 na km.
SEAT Leon X-PERIENCE, jak na rodzinne auto przystało, będzie wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa. Oprócz standardowego ESC, systemu automatycznego hamowania po kolizji czy elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, auto będzie można opcjonalnie wyposażyć w przednie reflektory LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmęczenia i asystenta pasa ruchu. Najmocniejsze wersje będą posiadały także SEAT Drive Profile o 4 profilach jazdy.
Model będzie gotowy, by wjechać do salonów na początku przyszłego roku.