Nowy SEAT Leon już wkrótce wyjedzie na polskie drogi. Zarówno pod maską, jak i we wnętrzu auta pojawiło się wiele technologicznych nowości.
Producent zapowiada również najmocniejszą w historii wersję CUPRA, której silnik będzie miał moc300 KM oraz napęd na cztery koła (4×4).
Zobacz także:
SEAT: NOWY LEON W ZAMÓWIENIACH (CENY W POLSCE)
Nowy Leon debiutuje w ekskluzywnej wersji Xcellence dla szczególnie wymagających kierowców. To wersja wyposażona w najnowsze rozwiązania technologiczne, o standardzie znanym z segmentu premium. Dla miłośników sportowych emocji hiszpańska marka przygotowała natomiast nie tylko wersję FR, ale także właśnie najmocniejszą w historii seryjnie produkowaną wersję CUPRA.
Samochód zyskał wiele w zakresie nowych technologii, czerpiąc z funkcjonalności modelu Ateca. Ekran dotykowy to element wyposażenia, bez którego trudno obecnie wyobrazić sobie nowe auto. Przypominający tablet 8-calowy monitor w Leonie mieści w swojej pamięci aż 3000 ikon i piktogramów.
Monitor ten odpowiedzialny jest za sterowanie multimediami, ale nie tylko. Przesuwając palcem, kierowca może m.in. wybrać jeden z ośmiu kolorów LED-owego oświetlenia wnętrza i regulować jego intensywność.
– Wcześniej najpierw projektowaliśmy wnętrze samochodu, a na koniec szukaliśmy miejsca na ekran. Dziś to on jest najważniejszy – mówi Jaume Sala, Dyrektor designu wnętrz SEAT-a.
Projektowanie ekranów we wnętrzach samochodów odgrywa szczególną rolę ze względu na rozwój łączności i systemów multimedialnych. Odświeżony SEAT współpracuje ze smartfonami, reagując jednocześnie na komendy głosowe. Kierowcy mogą również skorzystać z bezprzewodowego ładowania smartfona – telefon wystarczy położyć w przeznaczonym do tego miejscu na konsoli środkowej. Znalazł się tam również specjalny moduł wzmacniający sygnał GSM, przydatny w miejscach o ograniczonym zasięgu.
– Na przestrzeni 15 lat możemy obserwować niesamowitą rewolucję. Od prostego wyjmowanego radia przeszliśmy do inteligentnego tabletu – tego właśnie oczekują dzisiaj użytkownicy – dodaje Jaume Sala.
Najlepszym potwierdzeniem tych słów jest fakt, że nad nowym ekranem dotykowym specjaliści SEAT-a pracowali pieczołowicie przez półtora roku, wykonując ponad tysiąc szkiców elementu, zanim ten fizycznie powstał.
Poza systemem multimedialnym, w Leonie wykorzystano liczne systemy wspomagania kierowcy, w tym koncentrujące się na bezpieczeństwie. Nowa generacja kamer i czujników wspomaga działanie asystenta jazdy w korku oraz asystenta pasa ruchu. Ulepszono także system rozpoznawania znaków.
Wśród nowości pod maską pojawił się nowy turbodiesel 1.6 TDI o mocy 115 KM z 5-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną. Wersja ST z silnikiem 150 KM 2.0 TDI z napędem 4×4 również dostępna jest z 7-stopniową skrzynią automatyczną.
Leon to samochód dopracowany stylistycznie, jednak i w sferze designu znalazło się miejsce na nowości. Rysy auta stały się jeszcze ostrzejsze, kształt zmienił zderzak oraz charakterystyczne LED-owe reflektory. W technologii LED wykonano również światła przeciwmgielne, lampy tylne oraz kierunkowskazy. Auto debiutuje w nowej palecie barw – do obecnych kolorów dołączyły intensywne i pełne charakteru Desire Red, Mystery Blue oraz Boheme Purple, które uzupełniają również nowe aluminiowe felgi.