Hiszpańska marka po raz pierwszy w swojej historii ogłasza konkurs na nazwę dla 7-miejscowego SUV-a, który na rynku pojawi się już w 2018 roku.
Nazwa powinna kontynuować tradycję SEAT-a, czyli nawiązywać do obszaru geograficznego z Hiszpanii – słonecznej ojczyzny producenta – oraz odzwierciedlać wartości producenta: dynamiczny charakter, wyrazisty design i innowacyjne technologie. Zgłoszenia przyjmowane są do 22 czerwca.
Zobacz także:
Jakie to uczucie, kiedy cały świat jeździ samochodem, którego nazwę stworzyłeś? Odpowiedź na to pytanie znali do tej pory jedynie inżynierowie SEAT-a. Aby uczcić wprowadzenie na rynek trzeciego już, największego SUV-a marki, SEAT po raz pierwszy w swojej historii wybór nazwy nowego modelu oddaje w ręce miłośników marki.
– Naszym celem jest zaangażowanie i zachęcenie fanów SEAT-a na całym świecie do zaproponowania, a następnie zagłosowania na nazwę nowego SUV-a. To zupełnie coś nowego dla marki, co na pewno zapisze się w jej historii – mówi Luca de Meo, Prezes SEAT S.A.
Konkurs składa się z czterech etapów:
1. Faza zgłoszeń. Do 22 czerwca każdy może zaproponować nazwę nowego modelu SEAT-a. Oprócz kryteriów geograficznych, propozycja powinna odzwierciedlać wartości marki – dynamikę, design oraz nowoczesne technologie – a także nawiązywać do cech SUV-a. Powinna być także łatwa do wymawiania w różnych językach. Podczas tego etapu, pod uwagę zostanie wzięta każda propozycja.
2. Faza preselekcji. Mając na uwadze powyższe kryteria, eksperci marki oraz Klienci z różnych państw podczas badań fokusowych wybiorą wspólnie co najmniej trzy nazwy, które zostaną poddane publicznemu głosowaniu. Nazwy te zostaną ogłoszone 12 września podczas salonu samochodowego Motor Show we Frankfurcie.
3. Głosowanie. Potrwa ono od 12 do 25 września. Zwycięży nazwa, która otrzyma najwięcej głosów.
4. Nazwę nowego SUV-a SEAT-a poznamy 15 października.
Zgłoszenia przyjmowane są od 7do 22 czerwca za pośrednictwem strony internetowej: http://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-duzy-suv/seeking-name.html .
Odkąd SEAT wprowadził na rynek model Ronda w 1982 roku, hiszpańskie krainy geograficzne użyczyły nazwy jego autom już 13 razy. Są to: wspomniana Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea oraz dwa najnowsze, Ateca i Arona. Nowy SUV będzie numerem 14 na tej liście.
Korzenie producenta sięgają daleko w głąb Półwyspu Iberyjskiego – dokąd sięgną miłośnicy marki, aby zainspirować się podczas tworzenia nazwy nowego auta? Tego dowiemy się już jesienią.