SEAT: AUTA PRZYSZŁOŚCI BĘDĄ SMARTFONAMI NA KOŁACH

seat-smartf1

Inteligentna nawigacja, która podpowie o utrudnieniach w ruchu czy asystent, który wskaże najbliższy wolny parking – to tylko wybrane rozwiązania, nad którymi pracuje SEAT.

Rozwój technologii mobilnych i jeszcze lepsze połączenie kierowcy, samochodu i jego otoczenia to cel hiszpańskiej marki. Jakie trendy będą rządzić mobilnością w przyszłości?


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Ujawnia to Fabian Simmer – Chief Digital Officer w marce SEAT.

Obecnie bezustannie korzystamy z telefonu komórkowego. Nowe technologie powinny być tak zaprojektowane, aby użytkownicy nie tracili możliwości komunikowania się podczas jazdy samochodem. W przyszłości sam pojazd będzie podłączony do sieci, pozwalając kierowcom jeszcze bardziej cieszyć się używanym sprzętem oraz nowymi funkcjami i usługami.

Na przykład będą oni mogli otwierać skrzynkę z pocztą elektroniczną lub przeglądać nowości w mediach społecznościowych, jednocześnie w pełni bezpiecznie prowadząc samochód.

– Celem SEAT-a jest zdobycie pozycji lidera w zakresie usług „connected car”, dlatego dziś tworzymy pełny cyfrowy ekosystem. Z jego pomocą nasza marka stara się rozwijać i udoskonalać doświadczenia kierowców. Technologie, które dzisiaj przedstawiamy, pojawią się w naszych modelach już w 2018 roku – mówi Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

seat-smartf2


Inteligentni asystenci

Asystent jazdy przekaże kierowcy informacje o utrudnieniach w ruchu, rekomendacje restauracji czy sklepów, w których mógłby się zatrzymać, jak również inne sugestie dopasowujące się na bieżąco do harmonogramu podróży. Dzięki tej technologii SEAT zadba, aby jego kierowca nie spóźnił się na zaplanowane wydarzenie.

Szacuje się, że 25 proc. ruchu drogowego w centrach europejskich miast jest wynikiem poszukiwania przez kierowców miejsca do parkowania. W przyszłości będziemy korzystać z aplikacji odnajdujących wolne miejsca parkingowe, co skróci czas i paliwo zużyte na parkowanie.

– Za kierownicą spędzamy średnio 2,5 roku życia, a podczas godzin szczytu w Barcelonie czas jazdy może zwiększyć się o połowę. Inteligentna nawigacja, która będzie w stanie przewidzieć sytuację na drodze, może pomóc w rozwiązaniu tego problemu – wyjaśnia Luca de Meo.

Zanim te funkcje na stałe pojawią się w autach, SEAT oferuje podobne rozwiązania dzięki Dongle – urządzeniu powstałym z myślą o samochodach nieprzystosowanych do obsługi technologii cyfrowej, które pozwala na dostęp do usług łączności. W ten sposób kierowcy starszych modeli SEAT-a mogą zapoznać się z tymi funkcjami, zanim pojawią się one w nowych modelach, tzw. connected cars.

– SEAT Dongle będzie dostępny na rynku w drugiej połowie roku – dodaje Luca de Meo.

SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen osiągnął w ub. roku ogólnoświatową sprzedaż na poziomie 410 200 pojazdów.