SEAT: 1400 VISITAS KABRIOLET DO ZADAŃ SPECJALNYCH

W historii hiszpańskiej marki, jej inżynierowie realizowali wiele nietypowych projektów.

W ich głowach narodził się też pomysł stworzenia kabrioletu. Wybór padł na SEAT-a 1400 – jeden z pierwszych modeli samochodów osobowych wyprodukowanych po nawiązaniu współpracy z FIAT-em. Pojazd wyróżniał się przestronnym wnętrzem oraz eleganckim wyglądem, typowym dla tamtych czasów. W Hiszpanii stanowił symbol luksusu i prestiżu. Model był ważnym samochodem dla SEAT-a – umożliwił rozwój produkcji pojazdów osobowych oraz usankcjonowanie pozycji producenta na rynku motoryzacyjnym.


Zobacz relacje:

CITROEN: 20-LECIE DEBIUTU RYNKOWEGO MODELU C3 PLURIEL
 

HISTORIA/OLDTIMERS


 

Kabriolet po hiszpańsku

W latach 50. XX w. doszło do realizacji niecodziennego konceptu – w 1956 roku na rynku pojawił się SEAT 1400 Visitas. Samochód powstał na bazie pierwszego modelu 1400. Pojazd w tej wersji nie posiadał dachu, drzwi ani pasów bezpieczeństwa. Ten nietypowy dla hiszpańskiego producenta samochód służył do transportu gości oraz przedstawicieli rządu po zakładzie produkcyjnym SEAT-a w Zona Franca.

Model SEAT 1400 Visitas wyposażono m.in. w uchwyty po obu stronach przedniej szyby oraz na oparciach przednich foteli. Dodatkowo stopnie wzdłuż boku pojazdu umożliwiały pasażerom sprawne wsiadanie i wysiadanie w trakcie zwiedzania zakładu, przy kluczowych punktach procesu produkcyjnego. W samochodzie mogło usiąść do siedmiu osób. Wszystko dzięki dwóm obszernym zintegrowanym dłuższym siedzeniom z przodu i z tyłu.

Pojazd posiadał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i wykorzystywał moc 44 KM, osiągając maksymalny moment obrotowy 86,8 Nm. Samochód mógł rozpędzić się do 120 km/h, co w pełni wystarczało do realizacji wycieczek po fabryce SEAT-a.

SEAT 1400 Visitas był rzadkim modelem. Produkcja kabrioletu hiszpańskiej marki była mocno ograniczona – powstały zaledwie dwa egzemplarze tego pojazdu. W 2005 roku samochód poddano kompletnej renowacji. Wtedy z dwóch dostępnych egzemplarzy modelu emerytowani pracownicy SEAT-a złożyli jeden pojazd.