SAO PAULO 2014: ŚWIATOWA PREMIERA POKAZOWEGO RENAULT

Renault_am0

Na 28. Targach Motoryzacyjnych w São Paulo odbyła się światowa premiera pokazowego pojazdu Duster Oroch firmy Renault.

Samochód zaprojektowany przez centrum designu Renault w Ameryce Łacińskiej (RDAL), mieszczące się w São Paulo, to niezwykle stylowy przykład rekreacyjnego modelu pikapa, zapewniającego wystarczająco dużo przestrzeni dla pięciu osób i posiadającego wytrzymałość prawdziwego SUV-a.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

UŻYTKOWE


 

Pokazowy samochód Duster Oroch, mający światową premierę podczas 28. salonu samochodowego w Brazylii, to przykład rekreacyjnego modelu pikapa, zapewniającego wystarczająco dużo przestrzeni dla pięciu osób i posiadającego wytrzymałość prawdziwego SUV-a. Pikapy stanowią prawie 75 proc. rynku lekkich samochodów użytkowych w Ameryce Południowej, co oznacza nieco ponad 920 000 pojazdów. Firma Renault zapowiedziała już, że ma zamiar zaistnieć na tym rynku z co najmniej dwoma modelami pojazdów.

 

Duster Oroch powstał w centrum designu Renault w São Paulo (RDAL), jednym z pięciu takich obiektów na świecie. Pokazowy Duster Oroch w łączy w sobie elementy o białym odcieniu satyny i pomarańczowe akcenty, które podkreślają jego sportowy charakter. Na pierwszy plan wysuwa się skojarzenie z kitesurfingiem – dyscypliną, która była inspiracją dla projektantów pojazdu. Przód auta jest zgodny z założeniami nowej wizji marki Renault i zawiera kilka elementów stylistyki, wykorzystanych już wcześniej w koncepcie D-Cross, czyli modelu Renault Duster zaprezentowanym na targach w São Paulo w 2012 r. Duże zderzaki z przodu i z tyłu dodają pojazdowi mocy.

– Pokazowe Renault Duster Oroch uwodzi energiczną i solidną stylistyką. Zaprojektowane przez nasze centrum designu w São Paulo odzwierciedla ducha i emocje Ameryki Łacińskiej. Nasze lokalne zespoły, choć zainspirowane silnym Dusterem o mocnym charakterze, dodały temu nowemu pojazdowi dużo świeżości i energii – wyjaśnia Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego w Grupie Renault.

Drążki bagażnika na dachu są idealnie wpasowane i chronią panoramiczny szklany dach, który rozświetla wnętrze i zapewnia wrażenie przestronności. Specjalnie urządzony tył, zaprojektowany z myślą o miłośnikach kitesurfingu, umożliwia przechowywanie kilku desek i zapewnia ich ochronę w czasie transportu.

 

Dzięki dwóm kamerom zamontowanym z tyłu Renault Duster Oroch można nagrywać to, co dzieje się na zewnątrz, a także dokumentować swoje najlepsze sportowe wyczyny. Ich kąt widzenia wynoszący od 80° do 140° pozwala filmować widok na zewnątrz samochodu z szerokiej perspektywy.

Przestronne wnętrze, wysoki prześwit, 18-calowe koła (255 x 60 R18) i szerokie boczne elementy ochronne to tylko niektóre czynniki sprawiające, że Renault Duster Oroch to idealny samochód dla prawdziwych łowców przygód. Tablica rozdzielcza jest wyposażona w multimedialny ekran, który umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym obrazów rejestrowanych przez dwie kamery zainstalowane w tylnej części podwójnej kabiny na zewnątrz samochodu. Kamery są sterowane za pomocą pokrętła znajdującego się na konsoli centralnej.

Fotele Renault Duster Oroch stworzono z wykorzystaniem nowej technologii Cover Carving Technology, wyposażając je w dodatkową warstwę pianki, co zwiększa trwałość przy intensywnej eksploatacji. Technologia ta umożliwiła również zastosowanie ładniejszego wykończenia, które jest jednocześnie spersonalizowane i wyjątkowe.

 

Kolory i materiały wykorzystane w Renault Duster Oroch przywodzą na myśl świat sportów wodnych, np. fluorescencyjne pomarańczowe detale, które rozświetlają grafitowe wnętrze oraz niektóre elementy wewnętrzne, takie jak tablica rozdzielcza, panele drzwiowe czy części foteli, wykonane z materiału przypominającego neoprenowy kombinezon do surfowania.

– Duster Oroch to konkretny przykład naszej strategii rozwoju produktów dostosowanych do rynków Ameryki Łacińskiej. W pokazowym aucie, opartym na Renault Duster, które jest jednym z naszych najlepiej sprzedających się samochodów w tym regionie, wykorzystaliśmy elementy charakterystyczne dla pikapa, a tym samym wkroczyliśmy na rynek, na którym do tej pory byliśmy nieobecni, a którego potencjał to około 900 000 sprzedawanych rocznie samochodów – wyjaśnia Denis Barbier, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za ten region.

Targi Samochodowe w São Paulo, trwające od 30 października do 9 listopada w hali wystawowej w Anhembi, w północnej części miasta, to najważniejsze targi samochodowe w Ameryce Południowej. W 2012 r. odwiedziło je ponad 748 000 zwiedzających.