SAO PAULO 2012: DEBIUTY RENAULT W BRAZYLII

Na salonie samochodowym w São Paulo Renault zaprezentowało Novo Clio i Fluence GT, pierwszy model sygnowany przez Renault Sport przeznaczony na rynek brazylijski.

Novo Clio jest pierwszym modelem wprowadzonym na rynek brazylijski wraz z nową tożsamością wizualną marki Renault. Novo stanowi kontynuację Clio II, wykorzystując dzięki wkładowi Renault Design America Latina (RDAL) − nową stylistykę i ofertę dostosowania samochodu do indywidualnych potrzeb, dopasowaną do lokalnego rynku. Novo Clio zostało również przystosowane przez Renault Technologies America (RTA) do niskiego zużycia paliwa (ocena A w brazylijskim programie przyznającym etykiety energetyczne samochodom).

Ten model Renault produkowany będzie w Argentynie.

Z kolei Fluence GT, sportowa wersja trójbryłowego sedana, wyposażona będzie w turbodoładowany silnik o mocy 180 KM, sportowe zawieszenie i design pasujący do wysokich osiągów samochodu.

Rosnąca sprzedaż

Tegoroczna edycja targów motoryzacyjnych w São Paulo zbiegła się w czasie z najlepszym
w historii okresem dla Renault w Brazylii: od początku roku do września, dzięki sukcesowi modeli Duster i Sandero, marka zanotowała wzrost wynoszący 36,2 proc. w porównaniu do roku 2011, podczas gdy wzrost na całym rynku w tym samym okresie wyniósł 5,5 proc.

Renault prezentuje najwyższy wskaźnik wzrostu na rynku brazylijskim. Stanowi piątą markę samochodową w Brazylii, będącej jednym z trzech głównych rynków wschodzących dla marki Renault, po Rosji i Indiach.

W roku 2011 Brazylia stała się drugim, po Francji, największym rynkiem dla Grupy Renault, którą podtrzymuje w roku 2012. Sieć salonów w Brazylii liczy obecnie 212 dealerów, a do końca roku wartość ta wzrośnie do 235 punktów.

Powiększająca się baza produkcyjna

Część produkcyjna Renault w Brazylii znajduje się w kompleksie im. Ayrtona Senny w Kurytybie i składa się z fabryki pojazdów osobowych, fabryki pojazdów użytkowych i fabryki motorów. Zdolności produkcyjne tych zakładów zwiększą się w roku 2013 w celu realizacji wzrostu handlowego Grupy w tym regionie. Zdolności produkcyjne fabryki montującej nadwozia wzrosną o 100 000 jednostek (pojazdy osobowe i pojazdy ciężarowe), dzięki czemu osiągną liczbę 380 000 jednostek rocznie. Fabryka podzespołów mechanicznych podwyższy zdolność produkcyjną o 25 proc., z 400 000 na 500 000 silników.