AutoSalon to usługa, która pozwala w procesie online wybrać pojazd i sposób jego finansowania, bez wyjścia z domu i odwiedzania salonów samochodowych oraz sprawdzania ofert leasingowych.
Uruchomił ją Santander Consumer Multirent. Dzięki rozwiązaniu można skorzystać z indywidualnie przygotowanej propozycji o każdej porze, w dowolnym miejscu, na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Zobacz także:
„Kup auto w salonie… w swoim salonie. W leasingu przez internet.” W ten sposób Santander Consumer Multirent opisuje swoją nową platformę AutoSalon, na której przedsiębiorcy wybiorą dla siebie pojazd ze szczegółowo opisanej oferty najlepszych dealerów samochodowych z całej Polski. Jednocześnie w tym samym miejscu, po wybraniu konkretnego auta, zostają im zaprezentowane opcje finansowania leasingiem, w wariantach dopasowanych do ich potrzeb i możliwości.
Cały proces aż do złożenia wniosku leasingowego prowadzony jest na portalu. Również podpisanie umowy może odbyć się zdalnie poprzez dostępne komunikatory. Do dealera wybierze się dopiero, aby odebrać swoje auto lub zostanie ono dostarczone do niego pod dom po wcześniejszym ustaleniu szczegółów z dealerem. Na każdym etapie klient ma możliwość skorzystania ze wsparcia dedykowanego doradcy.
Nowa usługa odpowiada na potrzeby właścicieli firm, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent na potrzeby raportu „Auto w sieci”. Według nich już co trzeci przedsiębiorca chciałby kupić pojazd całkowicie zdalnie (28 proc.). Ponadto ponad połowa z nich chętnie od razu sfinansowałaby go w ten sam sposób (61 proc).
W kolejnym etapie, poza samochodami – nowymi i używanymi, zarówno osobowymi jak i dostawczymi do 3,5 t, w serwisie ofertę dla siebie znajdą również miłośnicy motocykli czy skuterów. Baza pojazdów w usłudze AutoSalon jest na bieżąco aktualizowana.
– Z badań wynika, że ponad jedna trzecia klientów chętnie kupiłaby samochód przez internet, a najbardziej ufa prezentacjom salonów dealerskich. My nie tylko odpowiadamy na te, ale wyprzedzamy kolejne potrzeby – dajemy klientom dostęp do szerokiej oferty najlepszych i sprawdzonych dealerów, których znamy od lat oraz całkowicie zdalny proces wyboru i finalizacji finansowania auta. Jeszcze nigdy cały proces nie był tak szybki, prosty i wygodny. Jesteśmy przekonani, że klienci pokochają to innowacyjne rozwiązanie – mówi Monika Kasprzyk, Dyrektor Działu Zdalnych Kanałów Sprzedaży z Santander Consumer Multirent.
Trend wprowadzania sprzedaży online w powiązaniu z finansowaniem w branży motoryzacyjnej jest coraz powszechniejszy zarówno w USA, jak i w Europie.
– Coraz większa popularność zakupów online, w tym produktów luksusowych, do jakich należą samochody sprawia, że jako firma nowoczesna i skupiona na rozwiązaniach dla klientów, chcemy szybciej niż inni trafić w ich potrzeby i oczekiwania. I to właśnie dlatego dziś proponujemy im usługę wyjątkową pod każdym względem. Klient może wybrać wymarzony samochód i otrzymać automatycznie najlepszą dla niego ofertę finansowania przez internet, bez wychodzenia z domu – komentuje Marta Kozłowska.
Jak zauważają niezależni branżowi eksperci, w 2035 roku to przede wszystkim leasing stanowić ma największy i najsolidniejszy fundament wzrostu w usługach finansowych związanych z rynkiem automotive.