Według badań przeprowadzonych przez Komisję Europejską, w Polsce poziom bezpieczeństwa na drogach jest niestety bardzo niski.
Statystyki Policji od stycznia do kwietnia 2015 roku są smutne: wydarzyło się 9 227 wypadków, natomiast w całym 2014 roku wydarzyło się aż 34 970 wypadków.
Zobacz także:
Ich zdecydowana większość miała miejsce na drogach jednopasmowych, których w Polsce jest najwięcej. Problem ten występuje w wielu państwach, dlatego firma Samsung zaprezentowała Safety Car, pokazując, jak nowe technologie mogą dbać o nasze bezpieczeństwo.
Jednym z dużych problemów na drogach jest wyprzedzanie. Jest to wyjątkowo niebezpieczny manewr – nawet w miejscach na niego przeznaczonych. Ponadto staje się on szczególnie ryzykowny w przypadku wyprzedzania dużych aut, które ograniczają widoczność wyprzedzającego. Nietrudno w takiej sytuacji o wypadek. Jest to bardzo duży problem na polskich drogach, gdzie zdecydowana większość tras to tzw. jednopasmówki. Jednak Polska nie jest tutaj odosobniona. Wiele krajów na całym świecie ma podobne trudności. Eksperci Samsung, pracujący nad rozwojem nowych technologii postanowili się nad tym dokładniej zastanowić, co w efekcie przyczyniło się do stworzenia Safety Car.
Eksperci Samsung postanowili zaprezentować, jak proste, niestandardowe rozwiązania oparte na nowych technologiach mogą sprawić, że nasze życie będzie bezpieczniejsze. W tym celu zamocowali na tylnych drzwiach naczep firmowych ciężarówek po cztery wielkoformatowe ekrany LFD tworzące jeden duży monitor. Następnie połączyli je z bezprzewodowymi kamerami znajdującymi się na froncie ciężarówek. W efekcie kierowcy jadący za TIR-em widzą na ekranach obraz sprzed szyby ciężarówki, co daje im wiedzę o sytuacji na drodze, którą zasłania im naczepa. Co za tym idzie, naczep wyprzedzania staje się nieporównywalnie łatwiejszy i bardziej bezpieczny. Ekrany są dobrze widoczne w świetle dziennym, są odporne na zjawiska atmosferyczne, jak deszcz czy śnieg.
Zobacz w oryginale: https://www.youtube.com/watch?v=ZetSRWchM4w
– Idea działalności firmy Samsung polega na tworzeniu nowych technologii, które będą ulepszały ludzkie życie. Niezależnie czy mowa tutaj o pracy, codziennych obowiązkach lub czynnościach w wolnym czasie. Chcemy tworzyć rozwiązania, które pomogą ludziom prowadzić łatwiejsze i przyjemniejsze życie, czy to poprzez zaoszczędzanie czasu, umożliwianie efektywnej pracy czy zwiększenie bezpieczeństwa. Właśnie rozwiązanie Samsung Safety Car doskonale pokazuje tę ideę w praktyce – nasze technologie mogą ratować życie – mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy firmy Samsung.
Digital Signage to nośniki oraz oprogramowanie umożliwiające tworzenie, publikowanie i zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej. Coraz częściej zastępuje ono plakaty, tablice informacyjne, ulotki i reklamy. Zgodnie z analizami Samsung i firm badających rynek, Digital Signage to obszar szybkiego wzrostu. Dlatego Samsung rozbudowuje w tym segmencie kompleksową ofertę dla biznesu. Biura, sklepy, hotele, restauracje, lotniska, dworce, instytucje publiczne, szkoły, uniwersytety, fabryki – to tylko niektóre miejsca, w których rozwiązania oraz produkty firmy Samsung znajdują szerokie zastosowanie.