Salon Rétromobile 2018, który odbędzie się w Paryżu od 7 do 11 lutego, będzie okazją do uczczenia przez markę Citroën dwóch kultowych modeli samochodów: 2CV z 1948 roku i Méhari z 1968 roku.
Producent przedstawi też, co należy do rzadkości, przodka modelu 2CV, prototyp pod nazwą „TPV” z roku 1939 (Toute Petite Voiture – „Maleńki Samochód”).
Zobacz także:
Rocznicom modeli będą towarzyszyć oryginalne instalacje: dwa ogromne zestawy części zamiennych zbudowane na wzór wyprasek z częściami do sklejania modeli dla dzieci, z tą jednak różnicą, że w skali 1:1. Prezentowane są oryginalne części zamienne do 2CV i Méhari! Ponadto Citroën rozpoczyna przygotowania do obchodów w 2019 roku 100-lecia istnienia firmy.
Podczas Salonu Rétromobile (Paris Expo Porte de Versailles) marka zaprasza zwiedzających do swojego stoiska w Pawilonie nr 1.
70 LAT LEGENDARNEGO MODELU 2CV
Salon w Paryżu, 1948 rok. Citroën 2CV zostaje zaprezentowany po raz pierwszy w obecności prezydenta Republiki Francuskiej, Vincenta Auriola. Model wprawia w osłupienie tłumnie zgromadzoną publiczność.
Nawet jeśli niektórzy szydzą z niecodziennej sylwetki samochodu, to pozostali odnajdują w niej wszystkie te zalety, których brakuje wielu innym, ówczesnym samochodom: prostoty, lekkości konstrukcji, zwrotności, komfortu, wszechstronności…
Od pierwszych dni po premierze strumień napływających zamówień na samochód potwierdza słuszność rozwiązań przyjętych przez markę Citroën i jej wizjonerskich projektantów. André Lefebvre, szef biura projektów Citroën, wyposażył 2CV w liczne technologie, odkrywcze jak na tamte czasy: przedni napęd, miękkie zawieszenie z dużym skokiem kół, dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem, itd.
Przeznaczony dla ludu, w najlepszym tego słowa znaczeniu, Citroën 2CV stał się realnym zjawiskiem społecznym. To samochód zarówno rolnika, jak i księdza proboszcza, ojca rodziny czy studenta. Zrobił niebywałą karierę w ciągu 42 lat istnienia na rynku. Osiągnął do 1990 roku ponad 5,1 miliona sprzedanych egzemplarzy z wersją furgonetki włącznie.
Dziś popularne 2CV jest jedną z ikon w historii samochodów i zrzesza liczne grono kolekcjonerów na całym świecie.
A Méhari, mimo, że znacznie młodszy – także ma rzeszę fanów…