SKODA: SUPERB CZERWONYM SAMOCHODEM WE FRANCJI

skotour_2

Flagowy model Škody – Superb od 4 lipca pełni ważna funkcję: „Czerwonego Samochodu” czyli przewodnika stawki kolarzy prestiżowego wyścigu Tour de France.

Samochód służy jako mobilne biuro dowodzenia dyrektorowi wyścigu, Christianowi Prudhomme. Największy wyścig kolarski świata potrwa do 26 lipca. Za jego organizacją będzie stało w sumie aż 250 samochodów dostarczonych przez czeskiego producenta.


Zobacz relacje:

SPORT


 

Rolę najważniejszego samochodu Tour de France, przez swój wyróżniający się lakier nazywanego „Czerwonym Samochodem”, spełniają cztery egzemplarze nowej Škody. Producent dostarczył pojazdy organizatorowi wyścigu, organizacji Amaury Sport Organisation (A.S.O.) już w czerwcu. Škoda jest oficjalnym partnerem i dostawcą samochodów dla Tour de France już po raz dwunasty (od 2004 roku).

sko_tourfr1

Nowy Superb jest już obecny na wybranych rynkach od połowy czerwca. Przez trzy tygodnie wóz będzie służył jako mobilne biuro dowodzenia. To stąd Christian Prudhomme daje zielone światło do startu wyścigu każdego poranka, organizuje ruch wokół peletonu i utrzymuje nieustanny kontakt z sędziami. Co ciekawe, to jedyny samochód, który może przekroczyć linię mety każdego etapu razem z kolarzami.

Na występ w Tour de France egzemplarze zostały pokryte lakierem Corrida Red. Napędza je silnik 2.0 TDI o mocy 190 KM połączony z sześciobiegową skrzynią DSG. Kabina „Czerwonego Samochodu” wyposażona jest w cztery kanały radiowe dla wydawania oraz odbioru poleceń i informacji. Obsługiwane są one z tylnej kanapy, dla której zainstalowano dodatkową konsolę środkową. Samochód ten wyposażony jest ponadto w panoramiczny szklany dach, który może być otwarty z tylnych miejsc jednym wciśnięciem przycisku.

Podczas trwającej trzy tygodnie misji czeskie samochody pokonają w sumie około 2,8 miliona kilometrów. Od 2004 roku kolejne generacje modeli Škody przejechały już trzydzieści milionów kilometrów w ekstremalnych warunkach kolarskiej rywalizacji.

Po raz pierwszy marka angażuje się w Tour de France także poprzez sponsoring „Zielonej Koszulki” dla najlepszego sprintera.

Kolarstwo to jeden z filarów strategii sponsorskiej producenta. Oprócz Tour de France i La Vuelta a España, marka wspiera wiele innych wyścigów kolarskich, od tych o międzynarodowej renomie, po regionalne imprezy dla początkujących. W Polsce marka otworzyła sezon rowerowy podczas wyścigu Škoda Velo Toruń, a we wrześniu będzie obecna podczas Solid Logistics Škoda Bike Challenge. Ponadto, marka posiada wiele wysokiej jakości akcesoriów rowerowych, które stanowią istotną część gamy oferowanych produktów.