Ruszają zapisy na udział w największym ogólnopolskim pucharze dla samochodów klasycznych i zabytkowych. Organizatorzy Inter Cars Classicauto Cup 2017 przygotowali dla startujących w tym sezonie załóg wiele nowości.
W zeszłym sezonie cykl Inter Cars #CAC w każdej edycji gromadził ponad 150 załóg, które startowały samochodami wyprodukowanymi przed 2000 rokiem.
Zobacz także:
W tegorocznym sezonie do rywalizacji zostały dopuszczone także młodsze auta, a zawody rozdzielone zostały na dwa dni.
– Zapisy dla zawodników chcących wziąć udział w Inter Cars Classicauto Cup 2017 ruszają na początku marca. Wystarczy wejść na naszą stronę internetową, wybrać imprezę i dokonać rejestracji on-line. W sezonie 2017 wpisowe wynosi 350 zł, jest minimalnie wyższe, ale będzie więcej jazdy i bardzo zaawansowany system liczenia i prezentacji wyników – wyjaśnia Tomasz Ważyński, organizator cyklu #CAC.
Jakie nowości czekają na zawodników w obecnym sezonie? Najważniejszą zmianą jest rozdział zawodów na dwa cykle. W pierwszym będą mogły brać udział klasyki, których produkcja zakończyła się 31 grudnia 1987 roku oraz youngtimery produkowane od 1 stycznia 1988 do 31 grudnia 2001 roku. Drugi natomiast przeznaczony jest głównie dla dawnej klasy „open”, ale nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.
Bardzo duże zainteresowanie rywalizacją kierowców młodszych sportowych aut zainspirowało nas do organizacji dla nich oddzielnego cykl. Teraz nie będą oni już klasyfikowani jako grupa “open”, tylko będą mieli swój własny cykl nazwany WRC Challenge. Sobotę przeznaczamy dla nich, a niedzielę – tradycyjnie dla klasyków i youngtimerów – kontynuuje Tomasz Ważyński.
Zupełnie nowym przedsięwzięciem będzie też rajd turystyczny, podczas którego zawodnicy będą mieli czas na zwiedzanie okolic miejscowości Spała i spotkania z innymi pasjonatami zabytkowych aut.
– Najwięcej emocji wśród zawodników na pewno wzbudzą przygotowane przez nas dwie imprezy wyścigowe, które nawiązują do złotych lat dziewięćdziesiątych naszego rodzimego motorsportu. Wzorem tamtego okresu wykorzystamy lotniska, gdzie zostanie ułożona zapętlona trasa. W wyścigach pojadą auta z podstawowym pakietem bezpieczeństwa, bez żadnych ograniczeń wiekowych – dodaje Tomasz Ważyński.
W ramach Inter Cars #CAC, oprócz klasyfikacji generalnej i grupowej, będą rozegrane także puchary markowe, w tym Toyota Cup.
– Puchary marek to idealne rozwiązanie dla załóg, które chcą się sprawdzić nie tylko w klasyfikacji generalnej, ale również z zawodnikami startującymi takim samym modelem. W zeszłym roku zadebiutowała pierwsza edycja Toyota Cup i w sumie rywalizowało w niej prawie 50 kierowców. Wśród nich znalazł się nasz zespół Toyota Team Classic, którego kierowcy zasiedli za kierownicami czterech samochodów Celica GT szóstej generacji – wyjaśnia Michał Horodeński, szef Toyota Team Classic.
Kalendarz Inter Cars #CAC i WRC Challenge #CAC
* 1-2 kwietnia: Biała Podlaska;
* 2-3 maja: Kielce;
* 3-4 czerwca: Ułęż;
* 9 września: Kielce;
* 7-8 października: Tor Jastrząb.
Wyścigi
* 25 czerwca: Biała Podlaska;
* 12 sierpnia: Ułęż.
Rajd turystyczny
* 20 maja: Spała.