ROLLS- ROYCE: REKORD W SPRZEDAŻY DOWODEM NA ODRODZENIE MARKI

rolls-roy-sprze1

Firma Rolls- Royce Motor Cars ogłosiła wyniki sprzedaży, która osiągnęła drugi najwyższy poziom w 113-letniej historii marki wspinając się o 6 proc. w porównaniu do 2015 roku.

4011 egzemplarzy samochodów zostało dostarczonych klientom w ponad 50 krajach, co podkreśla zainteresowanie samochodami w warunkach wymagającego rynku dóbr luksusowych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Firma odnotowała wzrosty sprzedaży na kluczowych rynkach globalnych, w tym w Amerykach (wzrost o 12 proc.), w Europie (o 28 proc.) oraz w regionie Azji & Pacyfiku (o 5 proc.). Bliski Wschód to jedyny region, w którym warunki rynkowe pozostały trudne, zaś na ograniczony popyt klientów na dobra luksusowe miała wpływ niepewność dotycząca sytuacji politycznej oraz gospodarczej. Pomimo tego, region zakończył rok na trzecim miejscu pośród największych rynków, a Rolls- Royce Motor Cars Dubaj zyskał uznanie jako dealerstwo mogące pochwalić się najlepszymi wynikami sprzedaży na świecie.

Rezultatem długofalowej polityki zrównoważonego rozwoju było ogłoszenie przez firmę Rolls- Royce w 2016 roku sześciu nowych salonów. W efekcie sieć dealerska marki liczy 136 punktów. Przykładami nowych dealerstw są Rolls- Royce Motor Cars Studio w Korei Południowej oraz innowacyjny concept butikowy w Dubaju.

Największym zainteresowaniem cieszyły się rodziny Wraith oraz Ghost, który został dodatkowo wzmocniony w 2016 roku poprzez wprowadzenie nowej wersji modelowej Black Badge. Swój znaczący wkład miał również model bez dachu – Dawn – który wszedł do produkcji z rekordową liczbą zamówień.

2016 był także ostatnim rokiem produkcji siódmej generacji modelu Phantom. Jego następca jest oczekiwany pod koniec 2018 roku. Phantom utrzymał swój status zarówno jako flagowy produkt podkreślający szczytowe osiągnięcia firmy oraz jako “najlepszy samochód na świecie”. Chętnie składano zamówienia na spersonalizowane wersje tych aut.

Bespoke

Bardzo ważnym momentem w tym roku była zakończona sukcesem realizacja największego pojedynczego zamówienia, jakiego kiedykolwiek podjęła się firma Rolls- Royce: zbudowania 30 ręcznie zdobionych Phantomów w wersji Extended Wheelbase dla hotelu THE I3 w Makao. Pierwszy samochód został wręczony przedsiębiorcy Stephenowi Hungowi, współprezesowi THE I3 Holdings Limited, podczas targów Geneva International Motor Show w 2016 roku.

Takie zlecenia podkreślają pozycję marki jako wiodącego dostawcy personalizowanych samochodów (Bespoke) w świecie motoryzacji. U podstawy producenta bowiem tkwi przekonanie, że prawdziwy luksus ma bardzo osobisty charakter.

Właściwie każdy egzemplarz Phantom, Ghost, Wraith oraz Dawn wyprodukowany w 2016 roku zawierał specjalnie zlecone i unikalne spersonalizowane elementy designu Bespoke. Pozycja marki została wzmocniona poprzez wprowadzenie na rynek najnowszych kolekcji, w tym Phantom Zenith i ‘Dawn – Inspired by Fashion’ oraz unikalnych Ghost Eternal Collection, Nautical Dawn, ‘Dusk to Dawn’ oraz Phantom Wisdom.

Także kolekcja bagaży Bespoke Wraith Luggage oraz kosz piknikowy Picnic Hamper stworzony dla modelu Phantom Zenith zebrały świetne recenzje i zamówienia z całego świata.