Rolls- Royce poinformował o projekcie angażującym najbardziej uznane nazwiska brytyjskiej muzyki. Inicjatywa podkreśla wieloletni związek marki ze światem Rock’n’Rolla.
Pierwszą z tej serii będzie współpraca z legendarnym frontmanem zespołu The Who, Rogerem Daltrey.
Zobacz także:
W ramach projektu powstanie w sumie 9 egzemplarzy modelu Wraith ‘Inspired by British Music’, w których perfekcyjnie wykonane elementy designu powstaną na zlecenie ikon brytyjskiej sceny muzycznej. W ten sposób, dla klientów marki powstanie 9 wyjątkowych kolekcjonerskich samochodów. Część wartości każdego z nich Rolls- Royce przekaże Teenage Cancer Trust i innym organizacjom charytatywnym.
Unikalne elementy designu zostaną wkomponowane w istniejące ramy projektowe Wraith ‘Inspired by Music’, kolekcji samochodów powstających od 2015 roku w ramach programu personalizacji Bespoke. Kolejne nazwiska z panteonu sław brytyjskiej muzyki zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach.
Projekt został wymyślony przez kreatywną postać zainspirowaną wizytą w centrum doskonałości Rolls- Royce’a w Goodwood, w Anglii. Gdy fotograf Alistair Morrison po raz pierwszy zobaczył model Wraith ‘Inspired by Music’, zaproponował tę ciekawą ideę. Pomysł ma związek z własnym działaniem artysty – fotografowaniem największych ikon brytyjskiej muzyki.
– Pracuję teraz nad serią zdjęć zatytułowaną ‘Dziedzictwo gwiazd rocka’ – Rock Stars Legacy, którą zlecił mi Roger Daltrey z zespołu The Who. Jej istota polega na połączeniu śmietanki brytyjskiej sceny muzycznej na jednym, prawdziwie ikonicznym zdjęciu. Gdy zobaczyłem model Wraith ‘Inspired by Music’ i dowiedziałem się na czym polega współpraca klientów Rolls- Royce’a z projektantami Bespoke, natychmiast ujrzałem możliwość ekspresji ducha tego projektu poprzez pokazanie osobowości i dziedzictwa muzycznych legend za pomocą medium, jakim są te wyjątkowe samochody – powiedział Alistair Morrison.
Roger Daltrey zadeklarował swój wkład w tworzenie dwóch samochodów. W pierwszym, zainspirowanym swoją własną historią, pojawią się eleganckie elementy ikonograficzne z historii zespołu The Who, w tym słynne logo w kształcie tarczy strzelniczej i wygrawerowanego laserowo przedstawienia słynnego mikrofonu, (artysta lubił nim charakterystycznie huśtać), które pojawi na drzwiach samochodu.
W drugim przypadku Daltrey zaprosił do udziału Mike McInnerney’ego, artystę i twórcę ilustracji do słynnego albumu zespołu The Who “Tommy”. Połączy on siły z artystami marki, by wspólnie stworzyć wyjątkową impresję nawiązującą do ikonicznej okładki albumu – dzieło, które gwarantuje kolekcjonerowi posiadanie jedynego egzemplarza. Ten samochód, jako ostatni z 9, które powstaną w ramach projektu, zostanie zlicytowany na rzecz Teenage Cancer Trust w kwietniu 2017 r.
– Jestem niesamowicie podekscytowany perspektywą zebrania pokaźnych funduszy dla Teenage Cancer Trust we współpracy z marką Rolls- Royce, prawdziwą brytyjską ikoną. Zaproponowane przeze mnie motywy, tak dokładnie oddane przez projektantów Rolls- Royce’a w przypadku obu samochodów, są tak samo aktualne dziś, jak w momencie ich tworzenia po raz pierwszy. Wspólnie z projektantami ciężko napracowaliśmy się nad oddaniem ducha naszych utworów, znaczeniem ich treści dla naszych fanów w różnym wieku. Jestem przekonany, że oba samochody staną się wyjątkowymi egzemplarzami kolekcjonerskimi dla każdego miłośnika The Who – powiedział Roger Daltrey, frontman The Who.
– Projekt mówi wiele o przywiązaniu do marki największych gwiazd muzyki, dla których posiadanie Rolls- Royce’a było sposobem na wyrażenie sukcesu. Jesteśmy zaszczyceni możliwością współpracy z kilkoma osobowościami brytyjskiej sceny muzycznej nad projektem, który – dzięki stworzeniu prawdziwie kolekcjonerskich dzieł – może wzbogacić ich spuściznę oraz wesprzeć organizacje działające na rzecz potrzebujących. Nasi klienci niejako współgrają z projektantami i rękodzielnikami Bespoke, by w najlepszy sposób wyrazić swe pasje. Powstałe w ten sposób unikalne egzemplarze samochodów w perfekcyjny sposób wyrażają intymną relację pomiędzy artystą, klientem a rzemieślnikiem, dzięki której Rolls- Royce jest najbardziej uznaną marką luksusu na świecie – stwierdził Torsten Müller- Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls- Royce Motor Cars.
– Właściwie od zawsze trwa ta fascynująca synergia pomiędzy Rolls- Roycem i artystami, którzy są symbolem nie tylko swojego pokolenia, ponieważ ich przekaz jest ponadczasowy. Samochody Wraith ‘Inspired by British Music’ są wyrazem unikalnej współpracy projektowej z ikonami rocka takimi, jak Roger Daltrey, i okazją do świętowania gorącego uczucia łączącego muzykę z naszymi najlepszymi samochodami. Dzięki współpracy z zespołem naszych projektantów z programu Bespoke, wizualizacji i perfekcyjnemu wykonaniu elementów oddających hołd twórczości, muzycy pomogli stworzyć niezniszczalną więź pomiędzy marką i ich muzycznym dziedzictwem – komentuje Giles Taylor, Director of Design, Rolls- Royce Motor Cars.
Każdy z samochodów będzie dziełem samym w sobie. Kolekcjonerzy będą mogli zakupić pojazdy będące niezwykłymi reprezentantami historii motoryzacji i rocka za pośrednictwem sieci europejskich dealerów marki. Część przychodów zostanie przekazana Teenage Cancer Trust i innym organizacjom charytatywnym.