W Business Center Club w Warszawie odbyła się konferencja Connected Insurance – pierwsze w Polsce wydarzenie poświęcone zastosowaniu rozwiązań telematycznych w ubezpieczeniach, które bazując na lokalizacji użytkownika zrewolucjonizują rynek polis.
Wzięli w niej udział przedstawiciele firm z branży telematycznej, ubezpieczeniowej, motoryzacyjnej i szeroko rozumianego rynku technologicznego.
Zobacz także:
W ramach prelekcji poruszono tematy związane m.in. z rozwijającym się na świecie rynkiem UBI, czyli polis komunikacyjnych uzależnionych od stylu jazdy; problemem przetwarzania big data dostarczanych przez systemy telematyczne czy wykorzystaniem nowych technologii w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, a tym samym minimalizowania ryzyk ważnych z punktu widzenia ubezpieczycieli.
Punktami kulminacyjnymi konferencji były panele dyskusyjne, podczas których zaproszeni eksperci dyskutowali o tym, jak monetyzować dane o stylu jazdy kierowców oraz jakie są zalety i problemy związane z zastosowaniem telematyki we flotach samochodowych. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja radcy prawnego Google Polska poświęcona wykorzystywaniu danych osobowych przez ubezpieczycieli w perspektywie wprowadzenia systemów monitoringu.
Kluczowymi wnioskami z konferencji Connected Insurance były te związane z nieuchronnością pojawienia się na polskim rynku ubezpieczeń bazujących na telematyce oraz koniecznością zmiany podejścia do zagadnienia, jakim jest lokalizowanie użytkowników. Zwrócono uwagę na kwestię zwiększenia bezpieczeństwa na drogach wynikającego z zastosowania systemów monitoringu. Telematyka ma bowiem szanse spowodować modyfikację stylu jazdy polskich kierowców dzięki promowaniu przez ubezpieczycieli mniej szkodowego prowadzenia pojazdów, premiowanego zniżkami w polisach.
– Jesteśmy na początku drogi związanej z procesem wdrażania telematyki w ubezpieczeniach. Jest to trudny początek, ale nie ma odwrotu od pojawienia się tego typu rozwiązań. Początkowo będą one skierowane do flot samochodowych, ale w czasem pojawią się oferty dla klientów indywidualnych, dotyczące nie tylko polis komunikacyjnych, ale i turystycznych czy medycznych – komentuje Paweł Kacperek, Prezes Connected Life Communication Group.
W konferencji wzięli udział przedstawiciele m.in. takich firma jak: T-matic, Orange, Link4, forDrivers, Finder, Mobileye, Trackimo, AXA Życie, PZU, Warta, Audytel, Google Polska, LeasePlan, Cartrack czy BMW Polska. Kolejne wydarzenie z cyklu Connected Insurance w przyszłym roku, a już w maju zapraszamy na konferencję dotyczącą bezpieczeństwa i cyberprzestępczości w smart city.
Connected Insurance to kolejna konferencja z cyklu Connected Life Events. Organizatorem wydarzeń jest Connected Life Communication Group. Firma na co dzień zajmuje się promocją produktów i usług związanych z takimi obszarami jak Connected Cars, Smart City, Smart Home, Connected Shopping, mHealth, GPS, Geomarketing, M2M czy Connected Insurance.