Pięć elektrycznych Renault ZOE zasili flotę 20 samochodów systemu eCar. Jest to nowy projekt carsharingowy uruchomiony pilotażowo przez TAURON i ING Bank Śląski w dniu rozpoczęcia szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach.
Podstawę projektu systemu elektr- omobilności stanowią 23 stacje ładowania i 20 samochodów elektrycznych.
Zobacz także:
Projekt ma docelowo pomagać mieszkańcom i turystom odwiedzającym Katowice. Program pilotażowy ruszył w grudniu by służyć gościom szczytu klimatycznego COP24, a od połowy stycznia 2019 roku można będzie korzystać z pełnego systemu. Każdy, kto będzie chciał wykorzystać samochód, będzie musiał pobrać aplikację testową eCar ze strony ecar.tauron.pl, która pozwoli wypożyczyć, uruchomić i zwrócić pojazd.
Renault ZOE jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie, wyróżniającym się też dużym zasięgiem – do 300 km na jednym ładowaniu. To również bardzo wygodny samochód do poruszania się po mieście. Elektryczny, dynamiczny silnik nie wymaga zmiany biegów.
System multimedialny R-LINK Evolution z nawigacją ułatwia dotarcie do celu. Auto jest wyposażone w inteligentny, adaptacyjny układ ładowania Cameleon, który pozwala na ładowanie akumulatora trakcyjnego z terminali o różnej mocy.
Nowo powstały projekt carsharingowy w Katowicach składa się z sieci zbudowanej z 23 terminali do ładowania samochodów elektrycznych: 4 szybkich stacji ładowania (DC) oraz 19 przyspieszonego ładowania (AC). Lokalizacja stacji jest zaplanowana na terenie całego miasta w taki sposób, by można się było swobodnie poruszać po nim samochodem elektrycznym.
Infrastruktura jest już dostępna dla aut elektrycznych. Stacje usytuowane są w centrum miasta, m.in. przy Międzynarodowym Centrum Kongresowym czy Hotelu Vienna House (dawniej Hotel Angelo) przy ulicy Sokolskiej, a także w poszczególnych dzielnicach Katowic: os. Witosa, Ligocie, Bogucicach, Bażantowie czy Giszowcu. Ze wszystkich terminali kierowcy samochodów elektrycznych mogą korzystać bezpłatnie.
Projekt w Katowicach to dla TAURONA początek budowy oferty dotyczącej elektro- mobilności. System ładowarek i sprzężona z nim usługa carsharingu traktowane są jako pilotaż kompetencyjny. Grupa chce zarówno zebrać doświadczenia z zakresu obsługi floty samochodów elektrycznych, jak i przetestować oprogramowanie służące do zarządzania infrastrukturą oraz procesem ładowania.