Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce.
Łącznie w 2023 roku Renault sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9% rynku.
Zobacz relacje:
VOLKSWAGEN: NOWY AMAROK WYGRYWA W KONKURSIE WWCOTY
W porównaniu z rokiem 2022 odnotowano wzrost sprzedaży samochodów osobowych Renault (+0,3 p.), stanowi to udział w rynku na poziomie 3,8%.
Renault znalazło się w TOP7 sprzedaży samochodów osobowych skierowanej do klienta indywidualnego.
Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs. 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami (57% zamówień złożyli klienci indywidualni).
Clio znalazło się w TOP4 na rynku w segmencie B (9,3%, z czego 5% stanowią hybrydy). Captur znalazł się w pierwszej piątce w segmencie B-SUV (stanowi 5,7% segmentu – 10% HEV).
W 2023 roku zarejestrowano 2534 hybrydowe Arkany. Dobrze na rynku został przyjęty nowy model Renault Austral: 1784 zarejestrowane auta.
Działania Renault stopniowo, ale konsekwentnie zmierzają do całkowitego przejścia na napędy zeroemisyjne. Koncern planuje osiągnięcie tego celu do roku 2030. Obecnie marka ma w swoim portfolio ofertę samochodów zarówno w 100% elektrycznych, jak i hybrydowych. Renault zajmuje trzecie miejsce w Europie na rynku samochodów zelektryfikowanych.
Wyniki sprzedaży w Polsce również pokazują, że rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki. W zeszłym roku Renault sprzedało blisko 1800 samochodów hybrydowych.
W szerokiej ofercie aut hybrydowych i elektrycznych są dostępne w pełni elektryczne Megane E-Tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric oraz Scenic E-Tech electric (zamówienia otwarte), a także samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid.
Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14% w miksie produktowym marki.
Wzrosła sprzedaż Megane E-Tech 100% electric, flagowego modelu elektrycznego marki. Samochód ten uplasował się na drugim miejscu w segmencie C- EV na polskim rynku.
Renault Trafic Passenger zostało liderem rynku w segmencie minibus, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów (co stanowi 30,5% segmentu). Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022.
Samochody dostawcze
Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych.
Master od sześciu lat jest niekwestionowanym liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t, (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku).
W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów zajmują zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.
Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
2024 − Rok Nowości
Na rynek weszły Renault Arkana po faceliftingu, Espace oraz czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu pojawi się elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5.
Re-Factory
W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dealerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów u dealera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie.
Nowa aplikacja mobilna – Mobilize share
Renault uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.
Renew
Grupa Renault wprowadza na rynek markę Renew – program dedykowany certyfikowanym samochodom używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie dedykowana strona internetowa, a w programie już dzisiaj oferowanych jest ponad 1750 samochodów używanych.
Pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną blisko 159 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z Assistance – pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Samochody będą dostępne w ramach programu: Renewgold, Renewstart, Renewelectric, Renewpro, w zależności od rodzaju pojazdu, silnika, wieku i przebiegu.