Pojazdy Renault Trucks K są dostępne obecnie także ze zautomatyzowaną mechaniczną, wzmocnioną skrzynią biegów Optidriver Xtrem.
Dzięki zaimplementowanej specjalnej strategii sterowania zmianą biegów i zdolności do przenoszenia dużych momentów obrotowych, pozwalających w każdych warunkach poruszać zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 ton, przekładnia jest szczególnie zalecana do zastosowań w transporcie górniczym, ponadnormatywnym i ciężkim transporcie budowlanym.
Zobacz także:
Ustanawiając nowe standardy pod względem wytrzymałości, prześwitu i siły napędowej, pojazdy K znakomicie spisują się w wymagających warunkach. W celu dalszego zwiększenia skuteczności w trudnych zastosowaniach, takich jak transport ciężkich ładunków w kopalniach i kamieniołomach, obecnie Renault Trucks oferuje dla gamy także w wersję ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver Xtrem.
Jest ona wyposażona w wałek wejściowy z sześciorowkowym wielowypustem, zamiast czterorowkowego, a także powiększone koła zębate, poddane specjalnemu procesowi obróbki cieplnej, dzięki temu jest bardziej wytrzymała. Umożliwia tworzenie zestawów drogowych o masie całkowitej do 120 t, zaś jej oprogramowanie sterujące w sposób ciągły dostosowuje strategię zmiany biegów do obciążenia pojazdu, w oparciu o dane przekazywane przez odpowiednie czujniki.
Dzięki temu wybór przełożeń jest optymalny w każdych warunkach. Ponadto, Optidriver Xtrem poprawia właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo pracy.