Marka Renault i Jean-Michel Jarre kontynuują wspólną przygodę dźwiękową zapoczątkowaną w 2022 roku.
Przedłużenie współpracy na kolejne cztery lata (od 2025 do 2028 roku włącznie) ma na celu stworzenie nowych, jeszcze bardziej immersyjnych efektów dźwiękowych dla pasażerów samochodów marki.
Zobacz także:
FIAT: ELEKTRYCZNY GRANDE PANDA W ATRAKCYJNYCH OFERTACH
Jean-Michel Jarre, legendarny artysta i kompozytor, inżynier dźwięku, pionier muzyki elektronicznej, dzieli się z Renault swoją fachową wiedzą i doświadczeniem w badaniach nad elektroakustyką i inwencją muzyczną, które szczególnie współbrzmią z innowacyjną tożsamością Renault. Muzyk współpracuje z inżynierami i projektantami UX/UI Technocentre oraz z partnerami takimi jak Ircam (Instytut badań i koordynacji w dziedzinie akustyki i muzyki) czy dostawcy sprzętu audio, a jego działania polegają zarówno na projektowaniu i dopracowywaniu systemów audio, jak i opracowywaniu nowych dźwięków oraz unikalnych doświadczeń muzycznych w celu doskonalenia i wzbogacania efektów dźwiękowych oferowanych przez Renault.
Pierwsza faza współpracy umożliwiła nadanie samochodom Renault indywidualnego brzmienia dzięki pejzażom dźwiękowym dostrojonym w zależności od rodzaju odtwarzanej muzyki oraz skomponowaniu sekwencji powitalnej, która towarzyszy wsiadaniu do samochodu (w trzech różnych wersjach, w tym jednej przeznaczonej do modeli z wyposażeniem esprit Alpine i Iconic w najnowszych Renault 4 i Renault 5 E Tech electric), i tzw. VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), czyli dźwięku emitowanego przy prędkości poniżej 30 km/h w celu ostrzegania pieszych przez modele E Tech electric (Scenic, Megane, Renault 5 itd.) i E Tech full hybrid (Rafale, Austral, Symbioz itd.). Ten ostatni dźwięk, opracowany wspólnie z Ircam, został dopracowany do ostatniego decybela, tak aby stał się elementem tożsamości marki Renault, rozpoznawalnym w krajobrazie dźwiękowym naszych miast i kojarzonym z przyjazną mobilnością.
Przedłużenie tej współpracy oznacza kontynuację dążenia do bardziej ambitnego celu, który wpisuje się w długoterminową wizję marki – aby w samochodach marki oferować efekty dźwiękowe najwyższej jakości za sprawą coraz bardziej wymagających i awangardowych specyfikacji dźwięku oraz eksploracji nowych możliwości stworzonych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu pasażerowie będą mogli docenić jakość unikalnego i subtelnego immersyjnego środowiska dźwiękowego „Renault x JMJ”.
Przez kolejne cztery lata współpraca z Jeanem-Michelem Jarre’em będzie wsparciem dla Renault w planowaniu przyszłych produktów marki i wprowadzaniu nowych modeli z kompozycjami i innowacjami stworzonymi przez artystę.
Niezmiernie cieszymy się z przedłużenia współpracy, jaką zainicjował Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault. Dzięki niej w samochodach marki Renault zagości wysokiej jakości dźwięk, a wnętrze auta stanie się dla jego użytkowników ulubionym miejscem do słuchania muzyki. Ta współpraca, zgodna z innowacyjnym duchem marki i nowatorskim podejściem, którym zawsze kierował się w swojej twórczości Jean-Michel Jarre, dostarczy naszym klientom unikalnych, immersyjnych doznań dźwiękowych. Będą one opracowywane już na etapie projektowania samochodów, co czyni je jeszcze bardziej awangardowymi – powiedział Guido Haak, dyrektor ds. programów Grupy Renault
Po trzech latach pasjonującej i owocnej współpracy przygoda trwa nadal! Bardzo się cieszę, że mogę współpracować z Renault przy rozwijaniu innowacyjnych technologii i dostarczaniu niesłychanych doznań w dziedzinie efektów audio i projektowania dźwięku. Wraz z Lucą i jego zespołem pragnęliśmy wytworzyć najlepszej jakości dźwięk dla wszystkich klientów i uczynić przyjemność słuchania jednym z atutów marki Renault – powiedział Jean-Michel Jarre, artysta, kompozytor i autor tekstów