Wprowadzona w 2008 roku druga generacja Kangoo zdobyła uznanie ponad 400 000 firm. Ten dostawczy model Renault, zajmujący pozycję lidera w Europie, pojawia się obecnie w sprzedaży w nowym wydaniu, które obejmie całą gamę: Kangoo Express, Compact i Maxi oraz Kangoo Z.E. i Kangoo Maxi Z.E.
Zmiany w nowym Kangoo Express są widoczne na pierwszy rzut oka – pojawia się nowy przód o charakterystycznej dla marki Renault stylistyce, w tym powiększone i pionowo ustawione logo. Design podkreśla solidną i nowoczesną konstrukcję samochodu.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Zmieniono również lusterka boczne, które są obecnie lepiej dopasowane do całości, oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są widoczne również w kabinie, w której pojawia się nowa deska rozdzielcza, posiadająca tak jak poprzednio centralnie umieszczony schowek, oraz nowa kierownica o wyraźnie wyższym poziomie jakości.
Gama dostawczych Kangoo obejmowała siedem wersji o trzech długościach nadwozia (Kangoo Express, Compact i Maxi), dwóch rodzajach napędu – termicznym i elektrycznym – oraz dwie wersje: 2- lub 5-miejscowe (Kangoo Maxi).
Odnowienie modelu Kangoo Express jest okazją do wprowadzenia nowej konfiguracji: wersji z trzema miejscami z przodu. Opcja ta będzie dostępna we wszystkich długościach nadwozia (za wyj. Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. i 5-miejscowego Kangoo Maxi). Zadbano również o komfort użytkowników, wprowadzając w kabinie liczne zmiany (np. płaty drzwi) przy utrzymaniu możliwości złożenia oparcia siedzeń pasażerów w celu uzyskania maksymalnej długości załadunku.
Nowa gama Kangoo wyróżnia się niskim zużyciem paliwa – modele wyposażone są w oszczędne silniki o bardzo dobrych osiągach. I tak Energy dCi 75 i Energy dCi 90 KM spalają 4,3 l/100 km (zużycie w cyklu mieszanym NEDC) i emitują 112 g CO2/km, a Energy TCe 115 emituje 140 g CO2/km. Silnik Energy dCi 110 KM może się również poszczycić wyjątkowo niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km.
W celu dalszego ograniczenia zużycia paliwa Kangoo jest w standardzie wyposażone (w wersjach z silnikami najnowszej generacji) we wskaźnik zmiany biegów oraz tryb eko pozwalający na dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 10 proc. W tym celu system reguluje moment obrotowy silnika, wskazania wskaźnika zmiany biegów (wyświetlającego z wyprzedzeniem pożądany bieg) oraz parametry pedału gazu.
Przebiegi między przeglądami w przypadku najpopularniejszych silników zostały zwiększone (co 2 lata / 40 tys. km zamiast co 2 lata / 30 tys. km), co stanowi kolejny ważny czynnik w obniżaniu kosztów.
Przy opracowywaniu nowego Kangoo Express szczególny nacisk położono na poprawę widocznej jakości. Oto kilka przykładów wprowadzonych ulepszeń:
– wykończenie spawów;
– jakość osadzenia drzwi i klap (promień, precyzja);
– poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, własności aerodynamiczne, silniki).
Wraz z pojawieniem się systemu multimedialnego R-Link nowe Renault staje się multimedialnym samochodem z dostępem do internetu (w opcji, w standardzie w wersji Extra). Obejmuje on wbudowaną nawigację TomTom LIVE, dostępną już w Kangoo fazy 1, oraz liczne inne funkcje takie jak ostrzeganie o niebezpiecznych miejscach czy aplikacje, które można pobrać ze strony internetowej, umożliwiającej np. odczytywanie e-maili. Zmiany wprowadzono również w ofercie radioodbiorników, która obecnie oferuje 3 poziomy: wszystkie radioodbiorniki są wyposażone w gniazdo USB i technologię Bluetooth, drugi poziom obejmuje dodatkowo odtwarzacz CD, a trzeci – system Renault R-Link.
Samochód może być również wyposażony w system ESC nowej generacji w połączeniu ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist), zapewniającym większy komfort oraz funkcją Extended Grip poprawiającą przyczepność w trudnych warunkach. Pojawiła się również kamera cofania z ekranem w budowanym w przesłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy. Oczywiście samochód oferuje również innowacyjne rozwiązania Renault, które przyczyniły się do popularności tego modelu jak np. odsuwana klapa w tylnej części dachu.
Nowa gama będzie montowana wyłącznie w zakładzie MCA w Maubeuge (Francja), gdzie produkowane są 63 wersje Kangoo, 21 silników w tym elektryczne, Mercedes Citan. Od 1971 roku zakład wyprodukował już 4,9 mln samochodów, w tym 3 miliony furgonetek i kombivanów. W zakładzie znajduje się również komórka Renault Tech. Bezpośrednio po opuszczeniu taśmy Kangoo Express mogą być na życzenie klientów poddane transformacji.
KANGOO Z.E.
Podobnie jak w nowym Kangoo Express, przód nowego Kangoo Z.E. jest zgodny z nową stylistyką marki. Mocniej została zarysowana różnica między wersjami z napędem elektrycznym i spalinowym. Przynależność modelu do świata samochodów elektrycznych podkreśla niebieskawy kolor logo, listew w osłonie chłodnicy i wydłużonych tylnych świateł oraz pojawienie się czarnych kloszy reflektorów.
Gniazdo do ładowania zostało przeniesione pod logo na masce samochodu. Kierowca będzie mógł do niego podłączyć kabel dostarczany z samochodem w celu naładowania akumulatora w ciągu 6-9 godzin z domowego Wall Boxu lub publicznego terminala.
Innym wyróżnikiem elektrycznego Nowego Kangoo Z.E. jest charakterystyczny emitowany na zewnątrz dźwięk „Z.E. Voice”, który ostrzega przechodniów o zbliżaniu się samochodu. System działa przy prędkości od 1 do 30 km/h (na postoju auto nie emituje dźwięku). Dzięki pakietowi aplikacji „My Z.E. inter@ctive” kierowca może zdalnie za pomocą komputera lub smartfona zaprogramować ładowanie nowego Kangoo Z.E. w godzinach najbardziej korzystnych taryf.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.