Renault zajęło drugie miejsce w rankingu najczęściej i najlepiej opisywanych marek motoryzacyjnych w Polsce. Miesięcznik Press oraz firma Press-Service Monitoring Mediów po raz kolejny przeanalizowały publikacje ukazujące się w mediach i stworzyły zestawienie prezentujące najpopularniejsze marki.
W badanym okresie od lipca 2010 do czerwca 2011 r. na temat Renault ukazały się łącznie
14 522 publikacje na łamach prasy (publikacje prasowe, bez uwzględnienia innych mediów), co oznacza prawie 40 publikacji dziennie. Miały one związek między innymi z wprowadzaniem na rynek nowych oraz odświeżonych modeli samochodów. Dziennikarze najwięcej miejsca poświęcali modelowi Renault Latitude, ale dużym zainteresowaniem cieszyła się również marka Dacia będąca częścią koncernu Renault, która pojawiała się w mediach w dużej mierze w kontekście modelu Duster wprowadzonego na rynek w 2010 r.
Renault pojawiało się w licznych publikacjach także dzięki zaangażowaniu w wyścigi Formuły 1. Ważnym działaniem, które przyczyniło się do budowania pozycji marki Renault na polskim rynku był cykl akcji powiązanych z wizerunkiem Roberta Kubicy – największą z nich było N-Gine Renault F1 Team Show. Na pozytywny wizerunek koncernu miały wpływ liczne publikacje dotyczące zaangażowania Renault w dziedzinę bezpieczeństwa, w tym materiały o Szkole Jazdy Renault i programie edukacyjnym dla szkół podstawowych “Bezpieczeństwo i Mobilność dla Wszystkich“.
Ranking Top Marka powstał w oparciu o analizę publikacji prasowych, które ukazały się w czasie od lipca 2010 do czerwca 2011 r. W tegorocznym zestawieniu Renault uzyskało wysokie noty za wydźwięk oraz zasięg materiałów dzięki czemu poprawiło zeszłoroczny wynik o jedno miejsce i tym razem znalazło się na drugiej pozycji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.