Renault znalazło się na liście 50 najbardziej innowacyjnych firm na świecie w rankingu The Boston Consulting Group.
W raporcie poświęcono wiele miejsca Renault, zwracając uwagę m.in. na starannie opracowaną ścieżkę wdrażania nowych projektów, utrzymanie, a nawet zwiększanie budżetu na rozwój i badania w trudnych ekonomicznie okolicznościach oraz doceniając zaangażowanie w rozwój kategorii samochodów elektrycznych.
Alians Renault-Nissan zainwestował ponad 4 miliardy euro w badania i rozwój samochodów elektrycznych. Widoczne są już efekty tych działań. Obecnie Renault jako jedyna firma na świecie posiada w ofercie pełną gamę samochodów elektrycznych: kompaktowe ZOE, sedan Fluence, dostawcze Kangoo i miejski pojazd Twizy. Renault wprowadziło też innowacyjny system selekcji pomysłów, tak aby do realizacji przeszły tylko najlepsze, spełniające wyśrubowane kryteria, takie jak: wartość dla klienta, wpływ na wartość marki, stosunek kosztów do wartości, potencjał sprzedaży. Podwojono budżet na badania, aby generować więcej pomysłów w celu dokładnego oszacowania i przetestowania ich, zanim projekt będzie dalej rozwijany.
Badania przeprowadzone przez ekspertów BCG pokazują, że innowacyjność jest obecnie jednym z najważniejszych kryteriów dla szefów firm, gdyż pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej oraz daje wyższy poziom zwrotu dla akcjonariuszy. The Boston Consulting Group jest międzynarodową firmą doradztwa strategicznego. Posiada 78 biur w 46 krajach świata.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.