Bezpieczne i komfortowe, zabawne i śmiałe, otwarte i tryskające energią dwumiejscowe Renault Twizy daje początek nowej epoce pojazdów elektrycznych o rewolucyjnej stylistyce. Ten prowokacyjny, ultramobilny środek indywidualnego transportu wprowadza powiew ekstrawagancji do świata motoryzacji.
Wszystkie duże miasta są zatłoczone: Twizy jest tym środkiem transportu, który jest w stanie temu zaradzić. Renault jest również jedynym producentem oferującym już dzisiaj na wielu rynkach unikalną i przystępną cenowo gamę pojazdów elektrycznych: Fluence Z.E., Kangoo Z.E. i Twizy, do której pod koniec najbliższego lata dołączy model ZOE.
Opracowane przez Renault Sport Technologies prawdziwie „kosmiczne”, przywodzące na myśl UFO, Twizy jest produkowane w fabryce Renault w Valladolid w Hiszpanii. Trafiło do sprzedaży w sieci Renault we Francji od 15 marca 2012 roku w cenie od 6 990 euro brutto.
Od stanowisk testowych Renault Sport F1 w Viry-Châtillon po biura projektowe Renault Sport Technologies w Les Ulis, wszystkie działy sportowe Renault połączyły swe wysiłki, aby opracować ten niezwykle cichy, najnowszy pojazd marki. Już od pierwszych szkiców model ten był zaplanowany jako ultranowoczesny pojazd dla dwóch osób (TWIN), intuicyjny i prosty w użyciu (EASY).
Twizy, od początku projektowane jako w 100 proc. elektryczny indywidualny środek transportu miejskiego, nie ma swojego odpowiednika na rynku. Model ten, zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2009 roku jako awangardowy pojazd koncepcyjny, skierowany jest zarówno do mężczyzn jak i kobiet, do osób młodych i do firm. Twizy nie ma swojej ściśle określonej grupy docelowej oprócz tych, którzy poszukują pojazdu nietypowego, dostarczającego silnych wrażeń, oszczędnego i przyjaznego dla środowiska.
Twizy stanowi niespotykane dotąd rozwiązaniew zakresie indywidualnego transportu miejskiego dla 1 lub 2 osób. Dzięki swej ultrakompaktowej budowie (2,34 m długości i 1,24 m szerokości) oraz bardzo nisko umieszczonemu środkowi ciężkości, pojazd potrafi bez trudu przemykać się po mieście i zaparkować dosłownie wszędzie. Przyspiesza od 0 do 45 km/godz. w zaledwie 6 sekund (czyli tyle, ile skuter o pojemności 125 cm3 na dystansie 50 m). Przy standardowych przejazdach po mieście pozwala zaoszczędzić do 25 proc. czasu łącznie z parkowaniem, nie spalając przy tym ani kropli benzyny. Dzięki panoramicznemu polu widzenia, cienkim słupkom przedniej szyby, otwartej konstrukcji nadwozia, wynoszącemu zaledwie 3,4 m promieniowi skrętu i wspomaganiu parkowania wszelkie manewry stają się dziecinnie proste.
Przepisy dotyczące czterokołowców nie są równie rygorystyczne co przepisy dotyczące samochodów. Pomimo tego w Twizy zastosowano całe doświadczenie Renault w zakresie bezpieczeństwa samochodów. Nie ulega wątpliwości, że cztery koła zapewniają większą stabilność niż dwa lub trzy. Nie wspominając o świetnie trzymającym się drogi zawieszeniu z 4 tarczowymi hamulcami o unikalnej konstrukcji opracowanej przez Renault Sport Technologies.
Jego nadwozie o sympatycznym wyglądzie i nietypowych proporcjach stanowi prawdziwą „kapsułę bezpieczeństwa” z 2 pełnowymiarowymi miejscami: w tej dającej poczucie wolności przestrzeni Twizy pełni rolę „kasku ochronnego”! Uzupełnieniem tych zabezpieczeń jest poduszka powietrzna kierowcy i pasy bezpieczeństwa – 4-punktowy z przodu i 3-punktowy z tyłu. Dzięki dostępnym w opcji i chroniącym przed niepogodą drzwiom, skutecznie zabezpiecza pasażerów przed złymi warunkami atmosferycznymi i przeciągami.
Pojazd wyposażono w 2 schowki w desce rozdzielczej: 3,5-litrowy oraz 5-litrowy, zamykany na klucz, z gniazdem 12 V. Za oparciem fotela pasażera znajduje się bagażnik oferujący dodatkowe 31 litrów pojemności.
Twizy oferowane jest w trzech rodzajach wykończenia: Urban (maksymalny poziom bezpieczeństwa i komfortu już w podstawowej wersji), Color (bardziej wyszukany design i bogatsza kolorystyka) oraz Technic (pełne elegancji, czarno-białe nadwozie, aluminiowe obręcze kół i metalizowany lakier w standardzie). Od wersji najbardziej dyskretnej do najbardziej „fun”, nadwozie może być wykończone w kolorach: białym, czarnym, szarym, czerwonym, a nawet może być dwubarwne.
W dostępnej w wersji Color palecie 3 kolorów: dach, drzwi (montowane w opcji), pokrywa schowka w desce rozdzielczej oraz tapicerka siedzeń mogą być wykończone w kolorze czarnym, niebieskim, czerwonym lub zielonym. Tak samo w przypadku aluminiowych obręczy kół, które są kolorystycznie powiązane z powyższymi elementami (w opcji). Dzięki pakietowi Twizy Color każdy znajdzie dla siebie styl, który mu najbardziej odpowiada. W wersji wykończenia Technic króluje sięgająca najdrobniejszych szczegółów nowoczesność, od karbonowego motywu na naklejkach, poprzez białe akcenty na oparciu przedniego fotela, po chroniący przed promieniami UV przezroczysty dach (dostępny w opcji w późniejszym terminie).
W zależności od mocy silnika elektrycznego, Twizy można prowadzić nie posiadając prawa jazdy (dotyczy Twizy 45, zależnie od przepisów obowiązujących w danym kraju).
W zależności od przeznaczenia i homologacji, Twizy może być oferowane z 2 różnymi silnikami: 4 kW/5 KM, maksymalny moment obrotowy 33 Nm dostępny od chwili ruszenia z miejsca i prędkość maksymalna ograniczona do 45 km/h (dotyczy Twizy 45) oraz 13 kW/17 KM, 57 Nm i 80 km/h (dotyczy Twizy).
Idąc jeszcze dalej w swej ofercie, Renault proponuje każdemu użytkownikowi możliwość dodatkowego spersonalizowania swojego Twizy. Już od dnia jego wejścia na rynek, w ofercie dostępne będą specjalne zestawy naklejek. Oprócz wyboru wersji wykończenia, możliwe będzie również zaprojektowanie swojego własnego Twizy i jego skonfigurowanie według własnych upodobań.
Ceny
(weuro brutto – bez uwzględnienia ulg podatkowych)
Twizy 45
– Urban: 6 990;
– Colopt: 7 290;
– Technic: 7 790.
Twizy
– Urban: 7 690;
– Colopt: 7 990;
– Technic: 8 490.
Opcje
– drzwi unoszące się do góry: 590 euro;
– lakier metalizowany (za wyj. Technic, w standardzie): 250 euro;
– pakiet komfort (system usuwania zaparowania szyby i instalacja do podłączenia radioodtwarzacza – wyłącznie w Twizy 45): 100 euro;
– przezroczysty dach: dostępny w późniejszym terminie.
Najem akumulatora: od 50 euro (na 36 miesięcy – 7 500 km/rok) – do 72 euro (na 12 miesięcy – 15 000 km/rok).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.