Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid to SUV coupé francuskiej marki, który pojawi się w Europie. Będzie wyposażony w napęd hybrydowy i pakiet najnowszych technologii.
Już dostępną w salonach ofertę E-TECH Plug-in Hybrid uzupełni miejski SUV – Captur.
Zobacz także:
W Arkanie i Capturze pojawi się także po raz pierwszy, obok pełnej hybrydy, również miękka hybryda 12 V w silnikach benzynowych 1,3 TCe 140 i 160. To nowość w ofercie producenta.
Nowy Megane zyskuje nowoczesny design, nowe wyposażenie i najwyższej klasy technologie. Napęd E-TECH Plug-in Hybrid, dostępny obecnie w wersji kombi, będzie również oferowany w hatchbacku.
Francuska marka będzie oferować wszystkie rodzaje napędów elektrycznych, żeby spełnić zróżnicowane potrzeby przy zachowaniu przystępnej ceny.
TECHNOLOGIA E-TECH
Opracowana i opatentowana przez dział konstrukcyjny Renault technologia E-TECH Hybrid łączy dwa silniki elektryczne, kłową skrzynię biegów i silnik spalinowy. Ładowane wersje Plug-in mają wzmocniony akumulator, który pozwala na wydłużenie czasu jazdy na silniku elektrycznym w codziennej eksploatacji.
Technologia hybrydowa pozwala na:
– jazdę po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80 proc. czasu i obniżenie zużycia paliwa sięgające 40 proc. w wersji E-TECH Hybrid;
– w przypadku napędu E-TECH Plug-in Hybrid ‒ na pokonanie do 65 km w trybie elektrycznym i jazdę z prędkością do 135 km/h.
Technologia ma wszystkie zalety silnika elektrycznego: ciche ruszanie z miejsca i ładowanie akumulatora podczas hamowania i zwalniania.
ARKANA I CAPTUR E-TECH HYBRID
Renault wprowadza na rynek europejski nowy rodzaj samochodu SUV-a coupé. Arkana zwraca uwagę świetnie wyposażonym miejscem kierowcy i przestronnością, która świetnie sprawdzi się w rodzinnym użytkowaniu i przy przewozie dużych ładunków.
Nowy model proponuje napęd E-TECH Hybrid 140 z akumulatorem 1,2 kWh (230 V). Ofertę uzupełnia miękka hybryda 12 V dostępna w silnikach 1,3 TCe o mocy 140 i 160 KM.
Captur pojawia się z hybrydowym napędem, który uzupełni ofertę ładowanej hybrydy Plug-In. Zainstalowano w nim akumulator 1,2 kWh, a łączna moc silników to 140 KM. Użytkownik ma zapewnione niskie zużycie paliwa bez konieczności ładowania akumulatora z sieci.
W ofercie pojawi się również miękka hybryda 12 V. Będzie dostępna w silnikach benzynowych 1,3 Tce. Captur zyska w ten sposób najszerszą ofertę napędów elektrycznych w segmencie.
Model będzie również dostępny w wersji R.S. Line. Sportowa wersja wyróżnia się specjalnym oznakowaniem, zmodyfikowanymi zderzakami, listwą aerodynamiczną F1 i specjalnymi obręczami kół ze stopu metali lekkich. W kabinie zobaczymy czarną wykładzinę dachową, specjalną tapicerkę, kierownicę z czerwonymi przeszyciami, elementy ozdobne o wyglądzie karbonu i aluminiowe pedały.
Wysokiej klasy wykończenie wprowadza sportowy klimat z nieodłącznymi, oryginalnymi atrybutami. Jest dostępne we wszystkich wersjach silnikowych.
MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID
Po restylingu Megane zwraca uwagę nową stylistyką, bardziej ergonomicznym i nowoczesnym wnętrzem, a także szeroką ofertą technologii łączności, multimediów i systemów wspomagania prowadzenia.
Napęd E-TECH Plug-in Hybrid, początkowo dostępny tylko w kombi, jest również oferowany w wersji hatchback. Zapewnia zalety jazdy w trybie elektrycznym. Jest wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) i dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100 proc. elektrycznym tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).
Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid i Megane E-TECH Plug-In Hybrid pojawią się w sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2021 roku.