Renault ujawnia nazwy i sylwetki przyszłej gamy samochodów dostawczych, stanowiącej odnowę tego segmentu
Estafette, Goelette i Trafic – trzy mocne nazwy oznaczające trzy bardzo różne charaktery, których DNA jednocześnie się uzupełniają!
Zobacz także:
MERCEDES-BENZ: SPRINTER ŚWIĘTUJE 30 LAT SUKCESÓW
To ucieleśnienie współpracy pomiędzy Flexis, niezależnym przedsiębiorstwem założonym przez Grupę Renault, oraz Grupą Volvo i Grupą CMA CGM. Nowa gama w 100% elektrycznych furgonów E-Tech została stworzona w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby klientów biznesowych.
Dzięki zastosowaniu nowej platformy typu „deskorolka” w połączeniu z architekturą SDV, oferowane rozwiązania – w formie samochodów dostawczych zarazem kompaktowych, przestronnych i dopasowujących się do potrzeb – będą doskonale przystosowane do wsparcia naszych klientów w transformacji energetycznej i technologicznej.
Nowa platforma stanowi znaczący postęp w projektowaniu inteligentnych samochodów za sprawą swojej elastyczności, ergonomii i łączności. Oferuje niemal nieskończone możliwości dostosowania czy redukcji kosztów użytkowania, a przy tym gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajności.
Każdy z trzech modeli ma swoją własną tożsamość, odpowiadającą na konkretne potrzeby.
Renault Trafic E-Tech electric: nowoczesna i funkcjonalna stylistyka
Renault Trafic, samochód dostawczy wyprodukowany w ponad 2,5 miliona egzemplarzy od 1980 roku, to prawdziwa legenda. Jego czwarta generacja jest kontynuacją tego sukcesu.
Renault Trafic E-Tech electric wyróżnia się nowoczesnymi proporcjami i jednobryłowym designem nadwozia o organicznym i dynamicznym kształcie. Za sprawą zmniejszonego zwisu przedniego i wydłużonego rozstawu osi koła mogły zostać umieszczone na samych końcach samochodu w celu zmaksymalizowania przestrzeni wewnętrznej przy zachowaniu promieniu skrętu takiego jak w Renault Clio.
Wysokość poniżej 1,9 m umożliwia łatwy wjazd na parkingi podziemne.
Sylwetka modelu w pełni wpisuje się w nowe kanony stylistyczne Renault, które charakteryzują się płynnymi, a zarazem uporządkowanymi liniami.
Technologiczny charakter samochodu został podkreślony przez centralny motyw na przodzie, akcentujący podświetlaną listwę górną oraz umieszczone po bokach światła do jazdy dziennej, które uwydatniają nowoczesny charakter i styl high-tech modelu. Na środku listwy uwagę przyciąga podświetlane logo, świadczące o dbałości o szczegóły.
Linia boczna nadwozia została zaprojektowana tak, aby kojarzyła się z wyraźnym dynamizmem. Wprowadza subtelną animację wizualną, potęgującą wrażenie ruchu i energii nawet podczas podstoju.
Z tyłu samochód prezentuje wysoką, harmonijnie pasującą do bocznych szyb linię, asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe o mocno zarysowanych krzywiznach oraz optymalizujący aerodynamikę spojler z deflektorami. Tylne światła wyróżniają się unikatowym, charakterystycznym układem, który zostaje uwydatniony przez trójwymiarowy relief, dodający stylistyce oryginalności i wyrafinowania.
Solidność konstrukcji wizualnie podkreślają czarne osłony dolnej części nadwozia o ziarnistej fakturze, takie jak przednie i tylne zderzaki oraz dolne elementy drzwi, które dają wrażenie trwałości i gotowości do codziennego, intensywnego użytkowania.
Renault Goelette E-Tech electric: samochód wszechstronny
Goelette, historyczny samochód dostawczy marki Renault, pojawił się na drogach w 1956 roku i był produkowany przez 10 lat. Dzięki możliwości przekształcania ten solidny i wytrzymały model stał się jednym z najpopularniejszych samochodów dostawczych dla flot i małych firm usługowych o specyficznych wymaganiach.
Renault Goelette E-Tech electric, zaprojektowane w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby, jest dostępne w trzech wersjach: podwozie z kabiną, skrzynia i wywrotka. Daje tym samym szeroki wachlarz możliwości budowy samochodów modyfikowanych.
Poprzez pełne wykorzystanie nowej, inteligentnej i elastycznej architektury oferowanej przez nową generację przednia część nadwozia Goelette E-Tech electric została ujednolicona aż do słupka B, identycznie jak w modelu Trafic E-Tech electric.
Tylna część, bez wyposażenia, została zaprojektowana w taki sposób, aby można było ją wyposażać i personalizować niemalże w nieskończoność dzięki elementom konstrukcyjnym, w których można umieścić „box” lub inne konfiguracje dostosowane do określonych potrzeb użytkowników.
Tylne światła, stanowiące połączenie funkcjonalności i elegancji, podkreślają ogólną stylistykę samochodu. Renault Goelette E-Tech, dostępne w wersjach ze stopniem lub bez, zostało opracowane tak, aby dostosować się do każdej sytuacji, a przy tym zachować praktyczny i nowoczesny charakter.
Renault Estafette E-Tech electric: stworzone do jazdy po nowoczesnym mieście
Estafette E-Tech to nowa, współczesna interpretacja legendarnego samochodu dostawczego Renault z lat 60., dostosowana do wymogów nowoczesnej logistyki miejskiej.
W latach 1959–1980 powstało ponad pół miliona sztuk modelu o kultowej nazwie Estafette, która dla kilku pokoleń stała się symbolem samochodu dostawczego.
Stylistyka w dużej mierze nawiązuje do modelu Renault Estafette Concept, zaprezentowanego we wrześniu ubiegłego roku.
Kompaktowe wymiary – długość 5,27 m i szerokość 1,92 m – ułatwiają manewrowanie w mieście. Wysokość wynosząca 2,6 m pozwala osobie o wzroście do 1,9 m na wygodne przemieszczanie się w przestrzeni ładunkowej oraz na zapewnienie płynnego ruchu między kokpitem i strefą załadunku.
Podobnie jak w przypadku modelu Trafic E-Tech electric, wyjątkowa zwrotność samochodu gwarantuje niesamowitą szybkość reakcji w wąskich uliczkach i gęsto zabudowanych obszarach miejskich.
Renault Estafette E-Tech, inspirowane designem modelu Trafic E-Tech electric, wyróżnia się dużą, trzyczęściową przednią szybą, która oferuje panoramiczny widok i zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort prowadzenia. Bardzo nowoczesny przód samochodu jest ozdobiony charakterystycznym układem świateł – listwą świetlną ze zintegrowanymi światłami dziennymi, położonymi idealnie w jednej linii – podkreślającym technologiczną stylistykę modelu. Z kolei logo Renault dodaje tej harmonijnej całości prostoty i elegancji.
Renault Estafette E-Tech electric jest wyposażone w funkcje stworzone z myślą o klientach biznesowych pracujących w środowisku miejskim, takie jak chowane, boczne drzwi przesuwne ze zintegrowaną, niewidoczną prowadnicą zapewniającą płynne otwieranie.
Stopnie boczne po obu stronach poprawiają ergonomię użytkowania dzięki łatwiejszemu wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu.
Jednoczęściowa kurtyna przesuwna z tyłu umożliwia optymizację przestrzeni ładunkowej, a stopień ze stali nierdzewnej podkreśla solidny, technologiczny charakter samochodu.
Czarne osłony o ziarnistej fakturze w górnej i dolnej części nadwozia wizualnie zmniejszają wysokość samochodu i nadają mu dynamiczny, nowoczesny wygląd. Elementy te wzmacniają również solidność nadwozia i stanowią idealną ochronę podczas intensywnego użytkowania w mieście.
Nowa gama samochodów będzie produkowana w fabryce w Sandouville we Francji i pojawi się na rynku w 2026 ro. Bardziej szczegółowych informacji można spodziewać się w nadchodzących miesiącach.