RENAULT: TRWAJĄ ZAMÓWIENIA NA NOWEGO MEGANE GRANDTOUR

renault_megr0

W polskich salonach marki trwają zamówienia na nowe Renault Megane Grandtour. W sprzedaży dostępna jest także sportowa wersja GT z systemem 4CONTROL.

Atutem modelu jest łatwo konfigurowalny bagażnik o największej w segmencie długości załadunku wynoszącej 2,70 metra. Auto jest stosunkowo niskie i posiada szeroki rozstaw kół.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowy Megane Grandtour wyróżnia się charakterystycznym układem świateł, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie światła w kształcie litery „C”, oparte na technologii światłowodowej z diodami LED, tworzą efekt trójwymiarowej głębi. W wyższych wersjach wyposażenia auto posiada reflektory Full LED „Pure Vision”. Tylne światła również tworzą efekt 3D, uzyskany dzięki zastosowaniu technologii „Edge Light”. Wykonane z anodowanego, matowego aluminium, wbudowane relingi dachowe są dostępne w standardzie, od drugiego poziomu wyposażenia.

 

Wymiary
– wysokość: 1 449 mm (- 58 mm w stosunku do 3. generacji);
– długość: 4 626 mm (+ 45 mm);
– rozstaw osi: 2 712 mm (+ 9 mm);
– rozstaw kół przednich: 1 591 mm (+ 45 mm);
– rozstaw kół tylnych: 1 586 mm (+ 39 mm).

Grandtour wyróżnia się zmienioną koncepcją wystroju wnętrza, przypominającą kokpit samolotu i skupioną wokół potrzeb kierowcy. Zapewnia zdecydowanie wyższy poziom ergonomii miejsca kierowcy w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu.

Wszystkie zaawansowane systemy pokładowe (wyświetlacz przezierny Head-Up, zespół zegarów i wskaźników z 7-calowym, konfigurowalnym, kolorowym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK 2 z ekranem o przekątnej do 8,7’’) są tak usytuowane, aby ułatwić korzystanie z nich podczas codziennej eksploatacji. Zostały one rozmieszczone wokół miejsca kierowcy w strefie w kształcie litery „L”.

Starannie dopracowane wykończenie, subtelność chromowanych elementów ozdobnych i wysoka jakość użytych materiałów znacząco zwiększają przyjemność podróżowania. W wyższych wersjach wyposażenia model jest oferowany w opcji z systemem R-LINK 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm).

 

Nowy Megane Grandtour posiada bagażnik o objętości 521 dm3 według normy VDA (tj. 580 litrów), o dwóch położeniach podłogi . Do wyboru jest: położenie górne, w którym powstaje idealnie płaska powierzchnia, która – po złożeniu oparcia tylnej kanapy – bardzo ułatwia załadunek dużych przedmiotów; jednocześnie pod nią powstaje schowek o objętości 50 dm3 VDA (tj. 55 l) oraz położenie dolne, pozwalające z kolei uzyskać maksymalną objętość bagażnika.

System „Easy Break” z umieszczonymi wewnątrz bagażnika uchwytami umożliwia odblokowanie i automatyczne złożenie tylnej kanapy dzielonej w układzie 1/3-2/3. Ponadto oparcie fotela pasażera z przodu daje się złożyć do położenia stolika, umożliwiając załadunek przedmiotów o długości sięgającej 2,70 m, rekordowej w tym segmencie aut.

Nowe Renault jest wyposażone w najnowsze technologie wspomagające prowadzenie, identyczne jak w Espace, Talismanie i nowym Megane. Zespół systemów ADAS obejmuje następujące funkcje:
– bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny układ wspomagania nagłego hamowania (AEBS);
– ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR), system kontroli martwego pola (BSW);
– ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” (parkowanie bez użycia rąk).

 

Auto wyróżnia się dopracowanym zawieszeniem i wysokim komfortem akustycznym. Motory charakteryzują się dobrymi osiągami przy niskim zużyciu paliwa i emisji spalin.

Oferowane są silniki benzynowe: SCe 115 z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów, Energy TCe 100 z manualną,
6-stopniową skrzynią biegów, Energy TCe 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, Energy TCe 130 z automatyczną, 7-przełożeniową skrzynią dwusprzęgłowa EDC.

Gama silników Diesla obejmuje: dCi 90 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, dCi 110 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, dCi 110 z automatyczną, 6-stopniową skrzynią dwusprzęgłową EDC oraz dCi 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Wersja GT jest wyposażona w system 4CONTROL. Układ jezdny steruje skrętem tylnych kół samochodu. Dysponuje także czterema trybami jazdy: Sport, Neutralny, Komfort i Spersonalizowany. Zastosowano szereg zmodyfikowanych elementów, takich jak zawieszeni (sprężyny, amortyzatory, stabilizatory poprzeczne) czy układ kierowniczy. Średnica tarcz hamulcowych została zwiększona o 30 mm, do 320 mm z przodu i 290 mm z tyłu.

Dla wersji GT przygotowano dwa silniki o parametrach specjalnie opracowanych przez Renault Sport: TCe 205 EDC i dCi 160 EDC.

CENY

Cena wersji Life SCe 115 to 63 900 złotych. Cennik nowego renault wygląda następująco:

cenn-rmeg_1