RENAULT TRUCKS USPRAWNIA SWÓJ SYSTEM OPTITRACK

Optitrack-t1

Renault Trucks wzbogaca swój system Optitrack o nowe funkcje mające na celu poprawę mobilności pojazdów pojazdów i utrzymanie wysokich osiągów niezależnie od terenu.

Dla aut pracujących w trudnych warunkach dostępna jest również wersja Optitrack+, wyposażona w nowe silniki hydrauliczne.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Technologia Optitrack została opracowana przez Renault Trucks we współpracy z firmą Poclain Hydraulics w roku 2009 i dostępna jest w pojazdach z gamy C2.5, zapewniając tymczasowy wzrost siły napędowej dzięki użyciu dwóch silników hydraulicznych zamontowanych w piastach kół przedniej osi.

System oferuje możliwość skorzystania z tymczasowego napędu na wszystkie osie, pokonując ograniczenia tradycyjnych pojazdów z napędem na wszystkie koła, szczególnie pod względem zużycia paliwa, wysokości załadunkowej, kosztów utrzymania i dodatkowej masy.

Optitrack-t2

Firma umacnia teraz swój system Optitrack poprzez dodanie nowych funkcji.

Znakomita siła napędowa

Ciśnienie hydrauliczne systemu zwiększono z 420 do 450 barów, co dało siedmioprocentowy wzrost maksymalnego momentu obrotowego kół. Nowa funkcja poprawia mobilność, pomagając kierowcom w pokonywaniu trudności, które nieodłącznie towarzyszą pojazdom pod dużym obciążeniem lub poruszających się po wymagającym terenie.

W celu zapewnienia maksymalnej mocy w chwili ruszania, jak również pełnej kontroli nad pojazdem, marka wzbogaciła system o funkcję „doładowania”. Po jej aktywowaniu przez kierowcę, ciśnienie robocze silników hydraulicznych przednich kół wzrasta do maksymalnej wartości (450 bar) w celu osiągnięcia najwyższego momentu obrotowego podczas rozruchu.

System Optitrack rozłącza się po osiągnięciu przez pojazd prędkości 50 km/h (w porównaniu do 40 km/h w poprzednich wersjach) i automatycznie załącza się przy 20 km/h – nie wymaga już zatem działania ze strony kierowcy.

Optitrack-t3

Dodatkowo funkcja auto- kalibracji stale dostosowuje ustawienia systemu Optitrack zapewniając wysokie osiągi pojazdu przez cały okres jego użytkowania. Do systemu dodano również dodatkowy bieg wsteczny (R2) co poprawia zwrotność pojazdu na wszystkich rodzajach terenu.

Zwinność w każdym terenie

Kierowcy pojazdów pracujących w ciężkich warunkach mogą teraz skorzystać z bardziej zaawansowanej wersji systemu, czyli Optitrack+. W skład systemu wchodzą nowe silniki hydrauliczne zwiększające moment obrotowy przednich kół o 30 proc.

Ta bardziej zaawansowana wersja systemu zapewnia uzyskanie płynnego ciągu pomagającego radzić sobie z ciężkimi ładunkami, stromymi wzniesieniami i miękkim podłożem. System Optitrack+ zalecany jest szczególnie przy pracach ziemnych lub do transportu kruszyw w trudnych warunkach.