Renault Trucks zdobył nagrodę Niskoemisyjnego Układu Napędowego za swój pojazd laboratoryjny, Urban Lab 2. Wręczona została ona producentowi podczas uroczystości i w Izbie Przemysłowo- Handlowej w Lyonie.
Wyróżnienie przyznane jest przez grupę LUTB Transport & Mobility Systems i PFA Automotive Industry and Mobilities w ramach Solutrans Innovation Awards.
Zobacz także:
Nagroda honoruje znaczące postępy oraz innowacje w zakresie układów napędowych pojazdów transportowych.
Przyjmując nagrodę, François Savoye, Dyrektor ds. strategii efektywności energetycznej w Renault Trucks, przypomniał zgromadzonym, że producent z logiem w kształcie diamentu skoncentrował większość swoich prac badawczo- rozwojowych na redukcji emisji.
– Diesel skutecznie odpowiada na potrzeby sektora transportu towarowego. Urban Lab 2 wskazuje na wciąż niewykorzystany potencjał, który tkwi przede wszystkim technologii hybrydowej – powiedział François Savoye.
Poza technologią hybrydową, Urban Lab 2 w celu zmniejszenia zużycia paliwa o 13 proc., łączy innowacyjne powiązane z aerodynamiką, obniżeniem oporu toczenia opon oraz łączność między pojazdem a infrastrukturą drogową.
Laboratoryjny pojazd Urban Lab 2 powstał w wyniku wspólnego projektu EDIT (Efficient Distribution Truck – Efektywna Dystrybucja Ciężarówka) sfinansowanego przez Single Inter- Ministry Fund region Auvergne Rhône- Alpes, miasto Lyon, Radę Departamentu Ain oraz program Feder.
Urban Lab 2, zaprojektowany na bazie 19-tonowego modelu Renault Trucks D WIDE Euro 6 diesel, jest ukierunkowany na sektor dystrybucji miejskiej i regionalnej, a jego technologie zostały opracowane we współpracy z sześcioma partnerami: Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA Lyon (LamCoS) oraz IFSTTAR (LICIT).