RENAULT TRUCKS: OSZCZĘDNE, KOMFORTOWE I NIEZAWODNE

renault_trucks_o1

Renault Trucks zgodnie z przyjętą filozofią słucha swoich klientów i dostarcza rozwiązania, które pozwalają im być najlepszymi w ich branży.

Nie jest nowością, że paliwo, jego cena i zużycie jest niezwykle ważnym elementem w nowoczesnej filmie transportowej. Bardzo ważnym elementem są także kierowcy.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

W roku 2015 Renault Trucks w Polsce zorganizowało serię spotkań na parkingach dla pojazdów ciężarowych, których głównym tematem była wygoda, prowadzenie i wypoczynek w kabinach najnowszej na rynku gamy pojazdów dalekobieżnych Renault Trucks T. W trakcie spotkania każdy, niezależnie czy to kierowca z długoletnim stażem, czy też młody kandydat na kierowcę, mógł zająć miejsce za kierownicą samochodu, sięgnąć do przestronnej lodówki po schłodzony napój, czy też sprawdzić jak wygodna jest leżanka.

renault_trucks_o2

Kabina Renault Trucks T jako jedyna na rynku ma kształty trapezu o szerokości 2,3 m z przodu i 2,5 m z tyłu. To w połączaniu z szybą czołową pochyloną o 12 st. gwarantuje doskonałe właściwości aerodynamiczne, co przekłada się na fakt, że pomimo niespełna 3-letniego pobytu na rynku Renault Trucks T uznawany jest za lidera ekonomicznej jazdy.

Ukoronowaniem starań Renault Trucks jest konkurs Optifuel, którego 7. polska i 3. europejska edycja odbyły się właśnie w 2015 roku. W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 9000 kierowców, z 2214 firm. Wśród 37 finalistów międzynarodowego finału znalazł się Tomasz Kowalski z firmy Tomtrans Transport International (z Polski). Zwycięzcą trzeciej edycji międzynarodowego konkursu został José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo. Tuż za nim uplasował się Vytautas Luotè, litewski kierowca jeżdżący dla firmy Stella Nova.

Polska edycja skupiła w ubiegłym roku 506 kierowców z 350 firm i co warto podkreślić wynik średni ze wszystkich przejazdów Instruktorów wynoszący 26,1 l/100 km był zaledwie o około 4 proc. lepszy od średniego spalania osiągniętego przez zawodników. To doskonały dowód na to, że prowadzone przez Renault Trucks szkolenia kierowców oraz towarzyszące im konkursy znacząco podniosły umiejętności kierowców polskich firm transportowych w zakresie ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

ren_trucks123

Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że w tym roku wszystkie Renault Trucks T były wyposażone w pakiet „Fuel Eco”, stanowiący podstawę wersji Optifuel. Samochody Renault Trucks T Optifuel oferują mniejsze nawet o 10,9 proc. spalanie, co zostało potwierdzone certyfikatem TÜV.

Brak w grafiku 2016 roku, konkursu Optifuel, nie sprawi oczywiście, że samochody Renault Trucks zaczną więcej palić. Pojawią się nowości przekładające się wyprost na niższe spalanie, ale w centrum uwagi w dalszym ciągu pozostaną kierowcy, których szkoła ekonomicznej jazdy Renault Trucks przeszkoliła w 2015 roku 300.

W roku 2016 miną także 3 lata od wprowadzenia na rynek najnowszej gamy pojazdów Renault Trucks. Niektóre z nich, mają już nawet ponad pół miliona kilometrów przebiegu, a to pozwala ocenić ich niezawodność. Doskonałym połączeniem niezawodności i niskiego spalania są pojazdy Renault Trucks Gamy T wyposażone w silniki 13 litrowe.

Rok 2016 dla Renault Trucks zapowiada się dobrze, a niezawodność gamy dalekobieżnej, wytrzymałość podwozi oraz doskonałe warunki gwarancji i finansowania Masterów powinny zapewnić marce należny jej udział w rynku pojazdów ciężarowych.

Fot.: Renault Trucks