Renault Trucks zgodnie z przyjętą filozofią słucha swoich klientów i dostarcza rozwiązania, które pozwalają im być najlepszymi w ich branży.
Nie jest nowością, że paliwo, jego cena i zużycie jest niezwykle ważnym elementem w nowoczesnej filmie transportowej. Bardzo ważnym elementem są także kierowcy.
Zobacz także:
W roku 2015 Renault Trucks w Polsce zorganizowało serię spotkań na parkingach dla pojazdów ciężarowych, których głównym tematem była wygoda, prowadzenie i wypoczynek w kabinach najnowszej na rynku gamy pojazdów dalekobieżnych Renault Trucks T. W trakcie spotkania każdy, niezależnie czy to kierowca z długoletnim stażem, czy też młody kandydat na kierowcę, mógł zająć miejsce za kierownicą samochodu, sięgnąć do przestronnej lodówki po schłodzony napój, czy też sprawdzić jak wygodna jest leżanka.
Kabina Renault Trucks T jako jedyna na rynku ma kształty trapezu o szerokości 2,3 m z przodu i 2,5 m z tyłu. To w połączaniu z szybą czołową pochyloną o 12 st. gwarantuje doskonałe właściwości aerodynamiczne, co przekłada się na fakt, że pomimo niespełna 3-letniego pobytu na rynku Renault Trucks T uznawany jest za lidera ekonomicznej jazdy.
Ukoronowaniem starań Renault Trucks jest konkurs Optifuel, którego 7. polska i 3. europejska edycja odbyły się właśnie w 2015 roku. W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 9000 kierowców, z 2214 firm. Wśród 37 finalistów międzynarodowego finału znalazł się Tomasz Kowalski z firmy Tomtrans Transport International (z Polski). Zwycięzcą trzeciej edycji międzynarodowego konkursu został José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo. Tuż za nim uplasował się Vytautas Luotè, litewski kierowca jeżdżący dla firmy Stella Nova.
Polska edycja skupiła w ubiegłym roku 506 kierowców z 350 firm i co warto podkreślić wynik średni ze wszystkich przejazdów Instruktorów wynoszący 26,1 l/100 km był zaledwie o około 4 proc. lepszy od średniego spalania osiągniętego przez zawodników. To doskonały dowód na to, że prowadzone przez Renault Trucks szkolenia kierowców oraz towarzyszące im konkursy znacząco podniosły umiejętności kierowców polskich firm transportowych w zakresie ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że w tym roku wszystkie Renault Trucks T były wyposażone w pakiet „Fuel Eco”, stanowiący podstawę wersji Optifuel. Samochody Renault Trucks T Optifuel oferują mniejsze nawet o 10,9 proc. spalanie, co zostało potwierdzone certyfikatem TÜV.
Brak w grafiku 2016 roku, konkursu Optifuel, nie sprawi oczywiście, że samochody Renault Trucks zaczną więcej palić. Pojawią się nowości przekładające się wyprost na niższe spalanie, ale w centrum uwagi w dalszym ciągu pozostaną kierowcy, których szkoła ekonomicznej jazdy Renault Trucks przeszkoliła w 2015 roku 300.
W roku 2016 miną także 3 lata od wprowadzenia na rynek najnowszej gamy pojazdów Renault Trucks. Niektóre z nich, mają już nawet ponad pół miliona kilometrów przebiegu, a to pozwala ocenić ich niezawodność. Doskonałym połączeniem niezawodności i niskiego spalania są pojazdy Renault Trucks Gamy T wyposażone w silniki 13 litrowe.
Rok 2016 dla Renault Trucks zapowiada się dobrze, a niezawodność gamy dalekobieżnej, wytrzymałość podwozi oraz doskonałe warunki gwarancji i finansowania Masterów powinny zapewnić marce należny jej udział w rynku pojazdów ciężarowych.
Fot.: Renault Trucks