Nowa gama pojazdów dystrybucyjnych Renault Trucks stanowi kontynuację dotychczasowych osiągnięć firmy. Spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6, a także wyróżnia się lepszą ergonomią i bardziej asertywnym wyglądem.
Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks – seria D – bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią bardziej konsekwentną propozycje rynkową, obejmującą jeden typoszereg z czterema modelami pojazdów zdolnymi spełnić wszystkie potrzeby klientów.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Serię D Renault Trucks tworzą obecnie trzy modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona o pojazd w klasie DMC od 3,5 do 7,5 tony.
Pojazdy Renault Trucks D są napędzane nowymi silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6: sześciocylindrowym DTI 8 lub czterocylindrowym DTI 5. Jednostka DTI 5 w wersji o mocy 240 KM jest najmocniejszym na rynku silnikiem czterocylindrowym.
Podobnie jak w pozostałych pojazdach z nowej gamy Renault Trucks, nowa forma zewnętrzna, z trapezową kratą wlotu powietrza budzącą skojarzenia z symbolem „π”, potęguje wrażenie wytrzymałości serii D. W wnętrzu kabiny pojawiły się nowe elementy zwiększające komfort pracy.
W celu spełniania zróżnicowanych potrzeb klientów z segmentów transportu dystrybucyjnego i komunalnego, Renault Trucks oferuje duży wybór podwozi i opcji przystosowania do zabudowy (ponad 100 różnych wariantów pojazdów), a także specjalne wersje pojazdów.
Nowa gama Renault Trucks D została zaprojektowana we współpracy z klientami, tak aby była skutecznym narzędziem poprawy wydajności. Wnętrze kabiny jest komfortowe. W typoszeregu D wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne i wyjątkowo wygodne w użyciu. Kierowca ma do swojej dyspozycji wiele schowków, które pomieszczą wszystko, co potrzebne do sprawnego wykonania zadania transportowego. Ergonomiczna deska rozdzielcza, regulowane w dwóch płaszczyznach koło kierownicy z pneumatyczną blokadą, duży cyfrowy wyświetlacz, radio z odtwarzaczem płyt CD, plików MP3 i obsługą technologii Bluetooth – wszystko to ułatwia kierowcy pracę.
Renault Trucks stosuje zautomatyzowane skrzynie biegów, zapewniające oszczędność paliwa, ochronę podzespołów układu napędowego, niższe koszty obsługi technicznej i możliwość koncentrowania się kierowcy wyłącznie na kierowaniu pojazdem.
Wiele podzespołów w Renault Trucks D i D Wide zostało zmodernizowanych pod kątem zmniejszenia kosztów i ułatwienia obsługi technicznej. Przykładem może być przedni zderzak, który nie jest już pojedynczym elementem, lecz składa się z trzech części.
W obszarze bezpieczeństwa czynnego, Renault Trucks oferuje w standardzie układ stabilizacji toru jazdy ESP. Z kolei bezpieczeństwo bierne zwiększono poprzez wzmocnienie podłogi kabiny i oparć foteli, dzięki czemu fotele skuteczniej chronią w czasie zderzenia. We wszystkich pojazdach nowej gamy są stosowane czerwone pasy bezpieczeństwa.
Renault Trucks D Access Euro 6 jest dostępne w wersji z skrętną oś tylną (wleczoną lub pchaną) sterowaną elektronicznie, polepszającą zwrotność pojazdy przy małych prędkościach oraz większą stateczność kierunkową przy dużych prędkościach jazdy. Wydajny roboczy układ hamulcowy i hamulce dodatkowe skutecznie chronią kierowcę, innych użytkowników drogi i ładunek. Pojazdy Renault Trucks D są standardowo wyposażone w hamulec wydechowy i mogą być wyposażone w hamulec silnikowy Optibrake.
Transport dystrybucyjny. W pojazdach D i D Wide zastosowano szereg opcji wyposażenia, umożliwiających dystrybucję towarów. Pojazdy do transportu chłodniczego (świeża żywność i produkty mrożone) mogą być wyposażone w montowane na silniku koło pasowe (do napędu sprężarki agregatu chłodniczego, generatora itp.) i przygotowane do montażu windy załadowczej. Z myślą o transporcie płynów luzem (w cysternach), oprócz specjalnych modeli pojazdów, firma oferuje także modele standardowe ze zmienionym rozmieszczeniem zbiorników paliwa i AdBlue, wlotem powietrza umieszczonym pod kabiną (w celu zwiększenia wolnej przestrzeni z boku ramy podwozia), wyposażone w przystawkę odbiory mocy, zdalne sterowanie przystawką odbioru mocy i inne opcje. Pojazdy do transportu materiałów niebezpiecznych mogą być wyposażone w specjalne osłony termiczne. Dla pojazdów do transportu materiałów budowlanych opracowano zestawy przygotowawcze do montażu żurawia.
Transport komunalny. Renault Trucks oferuje pojazdy zabudowane wywrotką, elementy do mocowania pługa do odśnieżania, wraz z odpowiednim osprzętem dodatkowym itp. Firma oferuje pojazdy wykorzystujące paliwa alternatywne, takie jak sprężony gaz ziemny (CNG), i pojazdy z napędem hybrydowym (a także w pełni elektryczny model Maxity w gamie pojazdów dostawczych). W typoszeregu D Access dostępny jest model z kabiną nad silnikiem (ze zmodyfikowanym wejściem do kabiny), dostosowany do specyfiki użytkowania w mieście.
Z myślą o klientach chcących jeszcze bardziej ograniczyć koszty eksploatacji pojazdu, także dla typoszeregów D i D Wide przewidziano program Optifuel.