RENAULT TRUCKS: NOWA GAMA – CEL TO ZYSK KLIENTÓW

R 1_Range T 5_br

Fakt przejścia na normę emisji spalin Euro 6 stał się dla Renault Trucks okazją do odnowienia całej swojej gamy pojazdów. Aby zrealizować ten projekt, Grupa Volvo zainwestowała ponad 2 miliardy euro, zaś Renault Trucks przeprowadziło najbardziej rygorystyczny program testów w całej swojej historii.

Cel były jasny: zaoferować klientom niezawodny i wysoko wydajny środek transportu, który pozwoli im utrzymać koszty pod kontrolą. Bardziej niż kiedykolwiek, Renault Trucks postrzega pojazd ciężarowy jako źródło zysku, które nie może przynosić zawodu klientom, ma być powodem do dumy dla kierowców i musi chronić interesy firmy transportowej.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Prezentacja nowej gamy Euro 6 Renault Trucks jest wydarzeniem wyjątkowym – jeszcze nigdy żaden producent pojazdów nie odświeżył całej swojej gamy produktów jednocześnie. Od 2008 r. 300 pojazdów testowych przejechało łącznie 10 milionów kilometrów i dodatkowo spędziło 5 milionów godzin na stanowiskach badawczych, w temperaturach od -40°C do +60°C.

Pojazdy dalekobieżne Renault Trucks

Prezentując nową rodzinę pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Gamę Renault Trucks T opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy.

R 2_Range T 1

Model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Przy szerokości 2,5 metra, kabina jest przestronna i komfortowa. Jest wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby może pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECARO specjalnie dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°. Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.

Źródłem mocy w Renault Trucks T są silniki DTI 11 i DTI 13, zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania. Nowy jest układ dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów. Ułatwiono także obsługę techniczną, po przez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.

R 3_Range T 6

W razie potrzeby, kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „24/7” w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co ułatwia jednej z 1600 na całym świecie stacji obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, systemem zarządzania flotą. Ponadto, Renault Trucks nadal oferuje rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl jazdy i monitorujący zużycie paliwa.

Pojazdy budowlane Renault Trucks

W ramach swojej nowej gamy pojazdów budowlanych Renault Trucks oferuje dwa typoszeregi: C – pojazdy dla transportu budowlanego oraz K – pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego. Pojazdy Renault Trucks C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin. Dzięki cechom, takim jak duża siła uciągu i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycją dla klientów z branży robót ziemnych. Seria Renault Trucks K ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu. Nowe pojazdy posiadają udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Z boku kabiny znajduje się stopień pomocniczy, ułatwiający kierowcy kontrolę skrzyni ładunkowej. Wrażliwe podzespoły są skutecznie chronione przed uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w całości ze stali. Wyjątkowe są także parametry techniczne pojazdów: duży prześwit, dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego sięgająca 120 ton i największy na rynku kąt natarcia (32°) w przypadku serii K.

R 4_Range C 3_br

W serii C jest oferowany Optitrack, hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe zwiększenie własności trakcyjnych pojazdu. W serii K jest stosowany konwencjonalny układ napędu na wszystkie koła.

Pojazdy są wyposażone w reflektory doświetlające zakręt, oferowaną standardowo zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, elektrycznie sterowany hamulec postojowy uruchamiany w chwili wyłączania silnika i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż zabudowy.

Dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod względem masy własnej, seria C oferuje ładowność do 22,8 t w pojazdach o konfiguracji osi 8×4. Pojazdy K charakteryzują się dopuszczalną masą całkowitą do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 t.

W ramach programu Optifuel, Renault Trucks oferuje klientom z segmentu budowlanego kompleksowy program szkoleń i indywidualnego instruktażu kierowców, wraz z monitorowaniem ich postępów w dłuższym okresie.

R 6_Range D 4

Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks

Nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks – seria D – bazują na wcześniejszych modelach firmy. Serię tworzą trzy modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access z niskopodłogową kabiną „Low Entry” (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona pojazdem w klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.

Nowe silniki DTI 5 i DTI 8 zostały opracowane z wykorzystaniem technologii dostosowanych do specyfiki użytkowania pojazdu na obszarach miejskich. Spełniają normę emisji spalin Euro 6. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 900 obr./min.

W segmencie dystrybucyjnym, charakteryzującym się znacznym zróżnicowaniem zadań transportowych, pojazd ciężarowy musi precyzyjnie spełniać potrzeby klientów. Dlatego Renault Trucks oferuje ponad 100 różnych wariantów, stosując w nich rozwiązania ułatwiające montaż zabudowy.